Temperatur med releutslag (varme på og varme av) i samme graf i Thingsplex (Analytics)

Jeg er relativ nybegynner i Thingsplex så lurer på hvordan man kan få en graf med både temperatur og releutslag (varme på og varme av). Jeg bruker Heatit Z-temp2 termostat and Heatit Z-water til å styre vannbåren varme system. Så hadde vært fint å sett en graf med dette, slik man kan tune parameter og evt se hvor langt ned man ønsker å skru ned evt en natt/bortesenking i temperatur. Får varmen fra et lokalt jordvarme system og temperatur på vannet inn er også veldig varierende.

Takk for alle svar.

Frode

Jeg har samme oppsett.

Nibe sentralen justerer temp på vann etter utetemperatur.
Div sensorer styrer z-water flow i gulv.

Jeg har laget en snarvei som setter varme «høyt» 0600. Da er gulvet varmt og rommet lunt om morgenen.
0800 kjøres snarvei for «dagtemp»

Kveld og natt er ikke automatisert enda.
Da vi hadde FH med Tibber fungerte natt/dag med Tibber automasjon veldig bra. Jeg satser på at vi snart får dette tilbake.

Er du fornøyd med z-temp2?
Kan du justere temp fra z-temp2?

Stemmer - Jeg har til nå bare kjørt 1 stk “pilot” på badet i kjelleren. Og har i dag utvidet til 2 stk rom til. Så har ikke startet med flows enda - ønsker å se litt responstider før jeg setter i gang med flows. Ser ut som det er relativt treg respons da vannet inn er cirka 30 grader. Derav spørsmålet om å få mer info i grafen.

Det lille jeg har brukt z-temp2 så synes jeg det fungerer bra. Mye bedre enn temperaturhjulet jeg hadde før.

Jo, det var litt knott å få til å stille inn temperaturen på selve boksen. Da må du sette denne til heat (default er off). Da får man brukt piltastene til justere setpoint temperatur - vises øverst i høyre hjørne på boksen.

Manual for Heatit Z-temp2 :
http://manuals-backend.z-wave.info/make.php?lang=en&sku=Z-Temp2&cert=ZC12-20050065