Termostat med kontaktor styring

Hei,

I den nye termostaten deres kan man ikke lenger legge inn manuelt effektbruken når termostaten legger inn varmekabler.

Dette er dumt for oss som har kontaktorstyrte varmekabler.
Vi får ingen tilbakemelding på effektbruken når termostaten slår inn varmekablene.
Jeg ble obs på dette da jeg måtte bytte en termostat, og fikk en nyere versjon.

Vær så snill og gjør det mulig at vi kan skrive inn effektbruken manuelt på termostatene hvis ønskelig. Vi ser jo med HAN sensoren hvor mye effekt som legges inn ved bruk. Slik har vi mer kontroll på hvor effektene kommer ifra, og det blir mer oversiktlig i et overordnet overvåkingssystem.

Det blir spesielt enklere for meg som har integrert futurehome inn i homeassistant og ønsker og lage automasjoner basert på forskjellige innlagte effekter for og effektstyre boligen. Nå må jeg styre etter om termostaten er høyere eller lavere settpunkt en børverdien. Dette er ikke optimalt :slight_smile:

1 Like

Jeg har mast om dette i ny og ne også. Har kontaktorstyrt gulvvarme og hverken Elko, Heatit eller Namron - termostater gir meg mulighet til å legge inn effekt manuelt.

Det er ikke deres skyld, men Futurehome som ikke støtter det. Jeg antar de tar for gitt at termostater med egen effektmåling ikke trenger slikt. Forbanna irriterende.