Tilbakemelding til FH

Hei!
Som jeg nevnte i en tidligere tråd her, skjønner jeg veldig godt hvor dette innlegget kommet fra.
Det er mange faktorer som har spilt inn i den manglende kommunikasjonen fra vår side, dessverre. Underveis i utvikling er det mye som kan dukke opp, noe ligger internt hos oss og andre ting er ytre faktorer vi ikke nødvendigvis kan få gjort noe med. Som mange vet har vi skilt lag med Telia og dette har ført til en del omstruktureringer, nye interne systemer, rutiner osv. Det har naturligvis blitt en liten tidstyv som vi helst skulle vært foruten, men i den andre enden har denne separasjonen store positive sider også.

En annen faktor er rett og slett prioriteringen av disse plattformene hos de ansatte hos oss. Det er vanvittig mange oppgaver som står på todo-listene og løsing av bug, issues og videreutvikling har blitt prioritert høyere. Alle oppgavene og de uforutsette hindringene gjør at mange due-dates har vært noe usikkert internt også. Det har derfor vært stille på noen fronter fremfor å skape forventninger. (Som vi kan innrømme at vi har gjort noen ganger opp igjennom og selvfølgelig tar selvkritikk på). Det er lett å se i ettertid at det hadde vært bedre og oppdatert med info om hindringene enn å være stille.

Det har heller ikke vært en egen stilling som har hatt ansvaret for disse kommunikasjonsplattformene og det har derfor vært lett at det har kokt litt bort i kålen. Mye av grunnen til at dette fortsatt har fungert er heltemodig innsats av @espen, i tillegg til alle de andre oppgavene han har :raised_hands:
Her skjer det/har skjedd endringer og jeg har nå fått ansvaret for disse plattformene og kommunikasjonen med dere. Om dere har noen innspill, ønsker, ris eller ros, ikke nøl med å ta kontakt med meg her eller på Slack. Min oppgave er å være deres advokat og formidle dette inn til FH :+1:

Ang. komfyrvakten har det vært større leveranseproblemer til oss og ikke nødvendigvis noe vi kunne gjort noe med. Men vi jobber hardt på denne fronten for å få fart på sakene. Igjen, kommunikasjonen etter webinaret burde vært hyppigere.
Automasjoner 2.0 har også blitt utsatt og underkommunisert. Mye av grunnen til at dette har skjedd er fordi oppgaven har vokst veldig i omfang og kompleksitet. Det jobbes pr. nå med standardisering av kjernen slik at det blir skalerbart, og slipper manuelle oppdateringer for hver “enhetsgruppe” som skulle dukke opp i fremtiden.

Selv om ikke alle tilbakemeldinger er utelukkende positive, er det veldig fint at dere kommer med slike konstruktive innlegg. Det viser stort engasjement hos dere, men også muligheten for oss til å gjøre forbedringer. Skrik ut om det skulle være noe, så skal jeg svare etter beste evne :+1:

6 Likes