Hei, etter å ha lett på forumet og generelt på nettet drister jeg meg til noen spørsmål. Har anskaffet en FH hub, Fibaro multisensor, Fibaro smartplugger og en FH modusbryter. Tanken er å sette opp varmestyring for noen panelovner vi har. Nærmere beskrevet - natt- og dagsenking samt en mulighet til enkel overstyring ved hjelp av modusbryter, feks når vi har hjemmekontor.
Det har gått greit å kople til enhetene, og å sette opp enkel temperaturstyring baser på modusbryteren. Utfordringen ligger i at jeg ønsker å sette opp en dag- og timebasert syklus (feks 20 grader fra 0600 til 0800 på hverdager, så 16 grader fra 0800 til 1400 og så videre). Oppå dette ønsker jeg å legge modus ´hjemme´ ved 20 grader og ´borte´ ved 16 grader, og at modus skifter med klokka, med mulighet for overstyring. Dette finner jeg ikke ut av. Automatiseringssekvensene jeg får opp inneholder ikke tilstrekkelig logikk til å få dette til. Feks får jeg ikke frem noen ´or/eller´ kommando… Så - hva er det jeg overser? Synes forøvrig at det er underlig at jeg ikke kan finne noen strukturert oversikt over kommandoer utover det mest elementære på Futurhome sine nettsider.
mvh,
Torleif