Hei igjen.
Litt usikker på løsningen her, og spesielt så sent på en fredagskveld
Jeg tror “feilen” ligger i hvordan flowen kjøres - du har satt "ParallelExecution": "keep_last"
som i teorien er riktig (du vil kaste bort allerede kjørende instanser og starte en ny). Det vil resultere i at så lenge den “instansen du er i” er i en wait node og mottar en ny rapport (f.eks “motion false” eller en ny “motion true” fra en av de triggerne) så vil den kaste den eksisterende instansen som venter 5 min og starte flowen på ny.
Nå vet ikke jeg hvilken sensor du bruker, men det varierer fra produkt til produkt hvor lang tid “blind tiden” er før den sender en “motion false” melding.
Du har ikke noe håndtering av “motion false” (gul prikk i if-nodene). (kanskje til en ny if node som filtrerer på false OG sunset, siden hvis du går direkte fra gul så vil den ikke sjekke sunset).
Det vil resultere i at den allerede kjørende instansen fra “motion true” blir kastet og flowen “exiter” når den får en “motion false”.
Det kan hende at din 5te flow har en annen ParallelExecution
?
Alternativt kan du sette ParallelExecution
til keep_first
men da vil den ikke sende actions til andre lys dersom det kommer bevegelse.
Ta en titt i denne å se om det kan hjelpe litt;
Usikker om svaret ble litt for “sluggish” men se om det kan hjelpe, så kan vi eventuelt se på alternativer til uka.