Zigbee Develco dropper ut i automasjoner?

Har x antall slike plugger og de fungerte knirkefritt. For noen dager siden droppa de nesten konstant ut av automasjoner?? Skrur seg ikke av når jeg trykker på søvn modus. Skrur seg på i hjem modus. Fungerer ikke mot fibaro begravelsessensorer. Hva har skjedd? 10% av gangene går det. 90% ikke. Alt har fungert inntil noen dager siden. Kan fint skru de av og på fra appen men det er det. Nå som jeg endelig begynte å bli fornøyd med stabiliteten hos FH…

Er det kun fra automasjoner de dropper ut? Jeg har problemer med at de forsvinner helt fra systemet, altså at de kommer bort fra enhetslista, som om de er fjernet…

Har ikke skjedd etter jeg resatte de og la de inn på nytt. Har foreløpig ikke lagt de inn i noen automasjoner igjen, da jeg ikke gidder før jeg vet de ikke forsvinner igjen…

De ligger i systemet og jeg kan gå inn i appen og skru de av/på. Men automasjoner dropper de ut av. Klarer ikke se i loggen heller for den logger jo nesten ingenting lengre heller. Det eneste jeg har brukt for de for er automasjoner. Så det oppleves som helt håpløst.

Virker som at Zigbee detter ut hele tiden, litt random hvem av enhetene som detter ut… Bevegelse eller stikk…

Ser ut som de er klar over det og jobber med saken. Jeg ringte inn et par ganger forrige uke og meldte det. Har prøvd alt mulig, fortsatt problemer med og uten automasjoner. Selv med zigbee-forsterker. Gjelder bare noen av pluggene. De begynte også å forstyrre Elko super termostatene også så de falt helt ut. Litt useriøst å skylde på ferieavvikling som var grunnen de oppga til at de ikke fikk sett på det nå….

Jepp. Samme her. Her forstyrrer de alle fibaro dimmer 2 og fibaro bevegelsessensorer. For et kaos. Gikk fra smarthus til dumthus over natta. Håper de har alle ressurser på dette nå…