Adax adapter autentisering feiler

Hei.
Sliter med kobling mot Adax adapter.
Har garantert korrekt bruker/passord .
Vi er flere brukere her som har dette problemet.
Det er jo ikke problem å bruke det samme passordet i Adax’ egen app, så her er det et integrasjonsproblem.
Ser i support-tråden at det er andre som har hatt problemer med ustabilitet i denne appe, og det ventes fortsatt på svar.

1 Like

Hei!
Vi har nylig oppdaget et problem i autentiseringslinken fra Adax som gjør at det ikke er mulig å logge inn for øyeblikket. Vi venter på svar fra Adax på denne saken.

Da virker dette :slight_smile:

Takk til Adax og FH support

2 Likes

Hei.

Prøver selv å integrere adax kontoen min, men valget «Apple account» responderer ikke. Holder jeg lenge inne så kan jeg gå til webside(iPhone). Her fungere innloggingen men står fast med «please wait»

Flott om dere kan undersøke der, vil om ikke nødvendig endre konto og rekonfigurere ovnene

Hei!
Steg nummer 1 her vil være å komme seg inn i Adax-appen.
Om du kommer deg inn kan du trykke “konto” → “min profil”, så vil du se informasjonen din og deretter prøve standard innlogging med e-post og passord.
I mellomtiden skal jeg høre videre her om noen har vært borti dette tidligere :+1:

Hei Anders,
Jeg opplever samme problem som Mathias mht. integrasjon mot Adax i Playground.
Når man har registrert seg med Apple-konto i Adax sin app, finnes det ingen detaljer om e-post og passord der du henviser til. Konto er bare oppgitt til “apple”.

Aha, det visste jeg ikke.
De gangene jeg har gjort lignende med f.eks. “Logg inn med Facebook” har jeg brukt samme e-post og passord som på facebook. Kanskje det funker å bruke apple-id innloggingen?

Apple-ID innloggingen er jo akkurat den vi henviser til at ikke fungerer.
I Adax-appen kan man ikke registrere bruker med facebook. Kun Google og Apple ID er tilgjengelig. Jeg finner heller ingen måte å knytte facebook opp mot Adax-kontoen. Dermed er det pr. nå ikke mulig å få lagt inn Adax i Futurehome, med mindre man har laget Adax-kontoen med Google-konto.

Håper derfor at dere ser på problemet med innlogging mot Adax i Futurehome applikasjonen med Apple-ID, for denne fungerer pr. nå ikke. Fungerer fint i Adax-appen.

1 Like

Jeg har samme problem med pålogging med epost og passord. Pålogging i Adax sin app går fint. Får feilmelding “You are not authorised. We are sorry, please try again”. Helt sikker på at jeg bruker riktig epost og passord. Får dessuten en annen feilmelding hvis jeg bruker feil epost eller passord. Har prøvd å melde feilen til Adax, men de henviser til dete

Sliter med samme feil kode her når jeg skal logge meg inn med mail.
Bruker samme bruker navn og passord på adax appen.
Går jeg på tredjepartsintegrering på adax appen så står det at den er koblet til FH.

1 Like

Får samme feil.
Har forsøkt siste 4 dagene. :confused:

Samme her (login med epost og passord). :frowning:

Jeg får også auth feil i FH appen med usr/pass (og ja, usr/pass virker i Adax appen).

Prøvde en bakvei ved å…

  1. Lage et API credential i Adax appen (account ID finnes også i appen)
  2. Bruke ID og credential fra (1) i Postman for å skaffe meg et access token + refresh token hos Adax
  3. Taste inn access og refresh token fra (2) i Adax configen I Things Plex

Da ble jeg autentisert, men ser ingen av Adax enhetene - selv etter sync (prøvd både fra FH appen og fra Things Plex).

Mulig det mangler noen scope i steg (2) for å komme i mål via bakveien, men det har jeg ikke klart å finne dok på hos Adax.

Fikk svar på en (gammel) supportsak fra Futurehome i dag om at dette nå virker. Det gjør det ikke. Synes dette er litt for dårlig fra FH

Jeg sendte en supportmelding nå og gjorde oppmerksom på at problemet IKKE er løst. Håper de ser på dette snart.

Jeg sendte også en supportmelding i dag, og snakket også med support på telefon hvor jeg grundig forklarte problemet og at vi er mange som sliter med dette. Så support bør være klar over saken. De lovet å komme tilbake, men så langt intet hørt.

2 Likes

Fikk svar tilbake fra FH support som sier:

Har sjekket med utviklerne våres og ser at problemet med Adax er høyt prioritert så jeg håper vi får inn en fiks for problemet raskt

Hei!
Det stemmer som @frobnil sier. Vi er i dialog med Adax og jobber hardt for å få løst dette problemet.

2 Likes

Har det skjedd noe med dette problemet? I m not authorized :smiling_face_with_tear:

Jeg har dessverre ikke fått noen ny oppdatering på denne saken. Vi kommer tilbake her så snart vi får noe mer info!