Adax integrasjonen er fikset

Hei alle sammen!
Etter mange timer med feilsøk og feilrettinger har vi endelig fått orden på problemene med Adax logg inn!
Denne fiksen krever at du oppdaterer integrasjonen i Playground. Dette finner du under innstillinger → Playground → Adax → trykk på den blå oppdateringsknappen.
Husk at du må benytte e-post og passord, ikke facebook - apple - google logg inn.

Om noen fortsatt får denne feilmeldingen :point_down: setter vi veldig pris på tilbakemelding.

Ønsker dere alle en flott helg!

3 Likes

Fungerer hos meg, men jeg merker det noen ganger tar noen minutter fra når jeg stiller inn ny temp In FH app og når den vises på selve ovn - vises i Adax app kjapt, men det virker som det er lag før meldingen kommer fra Adax servere til selve ovn.

Stemmer det at minimum poll tiden har økt fra 1 til 5 minutter, ellers husker jeg feil?

Overnevnte er ikke et problem, bare noe å venne meg til. :slight_smile:

Jeg måtte undersøke dette nærmere selv, da jeg ikke var klar over endringen. Men ja, det stemmer. Minimums “poll time” er nå på 5 minutter. Grunnen til endringen er anbefaling fra Adax av hensyn til serverkapasitet. :+1:

1 Like

@Anders er det nå også mulig å stille inn Adax ovn til 0 grader (slik at den slår seg av). (Står på Canny ønske liste)

@rimmert Dessverre. Denne fiksen var for å få orden på innloggingen og få adapteren tilbake til opprinnelig stand.

Hei. Kan ikke se noen blå oppdateringsknapp, men har avinnstallert og reinstallert, og det fungerer nå å logge inn, og styringa ser ut til å fungere. MEN nå har jeg hatt i alle fall to tilfeller hvor ovnene ikke har kontakt med skyen (til Adax?), og da fungerer ikke styringa igjen. Det er synlig ved at de blå Wifi-lampene på samtlige ovner blinker. Mulig problemet ligger hos Adax, men jeg har sjeldent eller aldri hatt tilsvarende problem, mens nå etter denne oppdateringa har det altså skjedd to ganger, og er langvarig uten at jeg øyensynlig får gjort noe med det. Er det flere som har hatt/har dette problemet?

Hvilken versjon er den siste oppdateringa?

Akkurat samme feil hos meg i dag/natt… ovnen mistet kontakt med wlan og datt ut. Men om det skyldes FH vites ikke…:sweat_smile::sweat_smile:

Hvis du ikke har kontakt via ADAX appen, så er det ett ADAX problem, ikke FH. På bakgrunn av dine beskrivelser rundt lampe på ADAX utstyr, så later det til å være problemer med din lokale Wifi-distribusjon/WAN-tilkobling eller ADAX-sky løsning.

Jeg får styrt ovnene som normalt gjennom Adax-appen - det var egentlig informasjon jeg skulle inkludere i mitt opprinnelige innlegg, men det kokte bort. Kan ikke se at det er noen problemer med mitt lokale nettverk eller distribusjonen av dette. Bruksanvisning for ovnene sier følgende:

Dette indikerer at det har vært problemer med ADAX-sky. FH henter via API, og da må utstyr allerede være knyttet til ADAX-sky.

1 Like

Jeg har det samme problem - det er et eller annet med Adax…

Og nå er alt tilbake til normalt for meg - (Adax sky) var nede i to dogn.