Adax adapter autentisering feiler

Samme problem.

Jeg kjøpte adax panelovner på hytta og FH box for noen uker side for å få kontroll på strømregninga. Status siden da; philips hue virker ikke, tibber han port virker ikke. Og heller ikke adax. Har brukt 2 hele helger på dette men ikke noe virker, bortsett fra 2 stk temperatur sensorer. Den tredje temperatursensoren som er helt lik som de 2 andre kobles ikke til. Er ikke særlig imponert for å si det slik, etter å har brukt masse penger for enheter det står skal være kompatible. Og har fulgt bruksanvisning fra A til Å. Jeg er ny med FH, er systemet virkelig så ustabilt?

I samme situasjon, nettopp fått montert Futurehome strømkontroll på hytta, Adax-ovnene går ikke inn, trøbbel med Tibber Pulse i futurehome, Aqara tempsensorer virket i ca 2timer, og virker ikke igjen før jeg reiser tilbake på hytta for å legge de til på. Generelt mye trøbbel. Lite imponert. Få gang på dette med Adax snart, bør ikke ta så lang tid.

Adax autentisering har ikke fungert siden september. Er i samme sitasjon som flere over med at jeg har satt opp et system basert på komponenter som skal spille sammen, men nå sitter jeg med et ikke fungerende oppsett. Ligger dette problemet hos FH eller Adax ? Har forsøkt å melde saken til Adax, men de henviser bare til FH. FH har sier at de jobber sammen med Adax for en løsningen, men dette kan vel ikke være så vanskelig ? Vurderer å kaste ut hele FH og gå for Homey

Samme problem her. Kan dere gi noe informasjon om hva som ligger bak feilmeldingen “…not authorized”?

Har kjøpt en ADAX ovn og kan ogsp bekrefte at dette ikke fungerer. mail + passw som metode.

Jeg også bytter til athom homey og leverer FH boxen tilbake. Dette gidder jeg ikke mer. Skulle liksom spare på strømforbruket med FH, men har aldri fungert.

1 Like

Jeg har også samme problem, får følgende beskjed: “You are not authorised. We are sorry, please try again”

Adax problemet kan følges her;

Ser at denne tråden startet i september. Jeg har samme problem og nå er vi snart midt i januar. FH ga 8. desember beskjed om at de jobber med saken ( shorturl.at/EQZ07 ).
Håper det snart kommer mer oppdatering fra FH på dette.
Jeg har nylig migrert over til FH, men dette har vært et skår i gleden. Hadde trodd at disse integrasjonene fungerte bedre.
Så lenge ikke FH gir mer info så vil spekulasjonene løpe og da kommer fort misnøyen, så litt oppdatert info er sterkt ønsket :slight_smile:

Noe status i denne saken?

Hei,

Dette fungerer hos meg nå

Joachim

Fungerer nå.
:smile:

Fungerer hos meg også nå.

fungerer også hos meg nå. Men har følgende problem med temperatursensor. På samtlige rom er det avvik på temperatur som vises i Adax appen (jeg har kalibrert temperaturen) og temperaturen som vises i futurehome appen på de ulike ovnene. Har andre samme problem? Viser ca 3-4 grader forskjell.

en annen ting, jeg har også aqara temperatursensor på hvert rom. Kan jeg bruke disse for å overstyre temperaturen på adaxovnene i futurehome. Dvs at aqara temperatursensorer er input til adax ovnene

Fungerer hos meg også.

Hei. Adax ovnene styrer sin egen temperatur og “bryr” seg ikke om andre temperaturer i rommet dessverre. Andre temperatursensorer kan brukes til å få et bedre perspektiv på tempen i romme og kan brukes til å skru på andre enheter, som f.eks. en veggplugg (som ikke har egen tempsensor)

Har samme problem, har ikke dette blitt løst enda? I tilfelle leverer jeg Adax tilbake i morgen å finner noe som kan styres

Hm, det har blitt rapportert her at det skal funke igjen. Men har du benyttet google logg inn her?
Selv om det er et alternativ i innloggingsvinduet, så fungerer det ikke dessverre.
Meld ifra om det fortsatt ikke funker, så skal jeg sjekke det ut.