Jeg har bestilt åpning av HAN porten hos Agder Energi og har fått bekreftet at dette er gjort, men jeg har også fått beskjed om at de har sendt meg en pakke til åpningen av HAN porten.
Ble jo ganske nysgjerrig på hva de skulle være. Trodde åpningen av HAN porten var en formalitet og ikke hardware.
Fikk ingen informasjon om hva de har sendt meg…
Vi som har Kamstrup-målere må sette inn en interface i AMS for å få RJ45-tilkobling til HAN-sensoren.
Her er dingsen de sender i posten. Bruksanvisning følger med
Har nå fått koblet sammen herligheten, men målinger er det dårlig med. Agder energi har aktivert han porten da de sendte meg adapteren til ams måleren.
Hvor begynner jeg å feilsøke?
Du mangler data for fasestrømmer og -spenninger (og merkelig at du har et mikroskopisk utslag for eksport.)
Kan det hende at kabelen ikke har skikkelig kontakt?
Jeg har eksakt samme oppsett som deg, og merket at den originale ledningen til FH hub har et problem med å entre interface’t skikkelig.
Dette skjer fordi “bøylen” på pluggen kræsjer med plasten på interface slik at nettverkskabelen muligens ikke rekker helt frem til de små kontaktpunktene sine.
Jeg sier ikke at dette er svaret på ditt problem, men verdt å sjekke.
Da jeg satte inn ledningen for andre gang i interface’t “lurte jeg inn” pluggen ved å klemme ned “bøylen” en anelse slik at hele greia kom lenger inn i interface’t.
Håper det ordner seg.
takk for innspill, jeg reagerte også på denne kabelen. Den “forsvant” inn i adapteren som skal i ams måleren slik at det var vanskelig å få den ut igjen.
Har byttet kabelen, men som du er inne på så var det jo ikke noe endring. Agder Energi har verifisert at han porten er åpnet så da blir det vel å snakke med FH support igjen…
Etter en hyggelig prat med FH så viser det seg at dette er en kjent feil. De har ikke oversikt over hvor feilen er, men de jobbet med å finne dette ut.