Now you can manage devices individually based on spot price and grid tariff. Tailor your energy usage more precisely to maximize savings.
Set departure time and charging duration
Plan ahead by setting your departure time and desired charging duration. Ensure your devices are ready when you need them.
Energy price information on Dashboard
Stay informed with real-time energy prices displayed directly on your dashboard. Make smarter decisions about your energy consumption.
Improvements
Option to skip FH Charge firmware update
You can now choose to skip the FH Charge firmware update during the initialization of charger, giving you the flexibility to update at a convenient time.
Information about FH Charge firmware update
Clear and concise information about the FH Charge firmware update is now available during the initialization of charger.
Override spot price for charging
Gain more control over your charging by overriding the spot price. Charge when it’s most convenient for you, regardless of price fluctuations.
Enhancements
Improved user interface for easier navigation and better user experience.
Minor bug fixes and performance enhancements to keep your app running smoothly.
energy-guard 2.10.1
New features
Added support for schedule departure time and charging duration
Added support for overriding
Fixed
Fixed bug where charger started charging unintentionally
Hei. Her gikk noe av hengslene med ny versjon av app. Hub vises offline/ online kontinuerliig og ingen verdier pĂĄ sensorer. Litt kjedelig, nĂĄr hub er plassert 150km. unna. Ser at det rapporteres det samme an masse pĂĄ Facebookgruppa ogsĂĄ
Mvh
Hei alle sammen!
Vi opplever for tiden et lite tjenesteavbrudd. Dette er ikke relatert til oppdateringen.
Vi er pĂĄ saken.
Følg status siden for oppdateringer.
Det står at man kan “setting your departure time and desired charging duration” - gjelder dette alle støttede elbil-ladere? Jeg har Easee-lader men har ikke denne muligheten tilgjengelig. Er en løsning jeg gjerne vil ta i bruk.
Jeg har appversjon 7.17.31, og smarthuben er oppdatert.
Har også forsøkt å slette laderen og logget ut og slettet easee-appen under “Playground”, og så lagt alt inn igjen. Kommer fortsatt opp uten mulighet til å sette opp tidsplan.