Smarthub and app update

zigbee-ad 2.10.20

  • Firmware update for Futurehome Charge.
  • Fix wrong temperature value on FH thermostats set to regulator mode.
  • Improved OTA update on HAN sensor.

energy-guard 2.8.1

  • Ability to show information about how Power Manager works on your devices. (requires app 7.15.10)
  • Improvements of Easee chargers in Power Manager.
  • Minor technical fixes.

app 7.15.10

  • Introducing Power Manager information system. Showing you what and why Power Manager is controlling the devices.
  • Minor bug fixes and language corrections.
5 Likes

Fint at dere er pÄ ballen med Endringslogg igjen :ok_hand:

1 Like

Noen andre som opplever en app full av utropstegn etter oppdatering av app og fw smarthub?

1 Like

Ja! Opplevere det samme her.

Ja, samme hos meg

Fungerer fint hos megđŸ•”ïžâ€â™‚ïž

Samme problem her med siste versjon av appen (7.15.10) pÄ IOS (iPhone) og oppdatert FW pÄ hub.
Har ogsÄ en eldre iPad som ikke stÞtter nyere app-versjoner. Der fungerer Futurehome-appen som normalt.

1 Like

Hei folks!
Hvordan oppfÞrer enhetene seg? Responderer de som de skal? Blir utropstegnet borte? Og kommer det ev. tilbake igjen? Jo mer info jeg fÄr, jo bedre er det :smiley:

PÄ de jeg har testet, sÄ responderer enhetene som normalt og utropstegnet forsvinner.
Men det er tilbake neste gang man gÄr inn.
De oppdaterer ogsÄ korrekt ststus ved polling

Multisensor 6/7 “ingen data”. En multisensor er borte

Bare Ä gÄ inn via support bruker hos meg Ä se.

Alle mine Fibaro sensorer angis som ikke kominiserbar, tomt batteri. Batterier sjekket som OK.

Opplever ogsÄ at appen klarer ikke Ä hente/beholde data/status fra enhetene. Virker Ä gjelde tilnÊrmet alle enheter. Allikevel virker det som snarveier og automasjoner fungerer som det skal. Og man kan skru av og pÄ enheter i appen. Kort tid etter man har skrudd av/pÄ har appen glemt statusen.

Funnet ut Ă„rsaken? Kommer det en fix?

Det handler om hvordan vi tolker signalfeilen mellom firmware og front end, og det jobbes med en fix. Jeg mÄ bare beklage at det tar litt tid, men det er hÞyest opp pÄ bugfix listen vÄr.

4 Likes

Noko nytt her, @Anders? Appen har vore ubrukeleg i fleire dagar no her i heimen.

2 Likes

To uker med ubrukelig app her


2 Likes

@Anders SitRap

2 Likes

Vi opplever det samme. Ubrukelig App i flere uker. Utrosptegn foran de aller fleste enheter. App’en klarer ikke Ă„ lese ut status pĂ„ dĂžrlĂ„ser (IdLock) magnetkontakter, dimmere, lysbrytere, sensorer, mv. App viser heller ikke enegiforbruk eller hvilke lys som er pĂ„. BĂ„de App og Hub er oppdatert til siste versjon. Dette startet for ca 2-3 mnd siden ved at App rapporterte signalfeil pĂ„ enkelte enheter. Dette kunnen fikses de fleste ganger ved Ă„ fjerne/legge til enhet og/eller ved Ă„ bytte batteri/bryte strĂžmmen pĂ„ enheten. Deretter fungerte det feilfritt noen dager, fĂžr signalfeil kom tilbake - ofte pĂ„ samme enhet, men ikke alltid. En gang i lĂžpet av sommeren (trolig for 2-4 uker siden) forsvant toveiskommunikasjonen mer eller mindre helt mellom Hub/enheter og App’en. Appen klarer Ă„ sende kommandoer, men den viser ikke status pĂ„ enhetene.
Har vÊrt i kontakt med kundeservice per E-post og tlf. flere ganger. De sier de er klar over problemet og at dette kom ved én (eller flere) oppdateringer. De har forsÞkt Ä legge inn ny Z-wave versjon pÄ min Hub, men dette hjalp ikke.
Vi opplever feilen som alvorlig/kritisk da man ikke kan se om dÞrer/vinduer er lukket og lÄst uten manuelt Ä sjekke dem. Vi bruker FH til overvÄking av lys/temperatur i planterom, kjÞlrom, drivhus, mv. ogsÄ der er eneste mulighet nÄ Ä manuelt sjekke ved Ä fysisk gÄ til rommet. Vi har dermed et svÊrt USMARThus for tiden og tÄlmodigheten er snart brukt opp. Vi hadde tenkt Ä utvide systemet for Ä fÄ bedre kontroll og styring av energiforbruk og vurderte videre Ä legge til brannmeldere og innbruddssikring (erstatte Verisure-alarmen), men dette tÞr vi slett ikke nÄr FH virker sÄ dÄrlig/ustabilt og feilretting skjer sÄ tregt.
Vi savner svÊrt en aksjon eller tilbakemelding fra FH pÄ nÄr dette vil bli rettet.

2 Likes

Ja, enig, dette er helt utilgivelig. Og utrolig. Forventet feilrettingstid ved slike alvorlige feil burde vÊrt timer, ikke uker eller mÄneder.

1 Like

Futurehome selger ett produkt som ikke “finnes”. Det er utrolig vanskelig Ă„ fĂ„ til det de prĂžver Ă„ fĂ„ til. Å organisere hjemme automasjon i en app som fungerer. Det er utallige forskjellige dingsebomser som ikke nĂždvendigvis er samme standard, selv om de er samme “standard”. De selger Futurehome som noe som skal fungere. Det er nesten umulig Ă„ fĂ„ til. SĂ„ enten mĂ„ de justere hvordan de selger produktet sitt, eller sĂ„ mĂ„ folk justere sin forventning. Skru av automatisk oppdatering. Vent til det har vĂŠrt ute pĂ„ markedet en stund. Ta backup. Futurehome er ikke sĂŠrlig gode, men de er bedre enn mange andre pĂ„ Ă„ lage ett system som nesten fungerer uten at en trenger Ă„ tukle med det. Det er det egentlig ikke sĂ„ mange andre som klarer. Men jeg forstĂ„r frustrasjonen - jeg har vel luftet min her pĂ„ forumet en del ganger.

1 Like