Smarthub update - zigbee-ad 2.1.0

1 Like

Hei,
I etterkant av denne oppdateringen har keg fått desimalfeil på HAN adapteren.
2440V
7440A

Noen andre som opplever tilsvarende?

Hei.
Jeg har samme feil hos meg.
Denne siste oppdateringen fikset riktig effekt visning med Aqara smart plugger men endret visning av HAN adapteren. Ikke så viktig for meg da jeg sjelden ser på disse dataen til HAN adapteren. Men det bør absolutt fikses.

Noe er veldig feil med Zigbee-delen på Futurehome nå. Alt går tregt og nå har Zigbee-delen hengt seg totalt. Ingen respons. Hva skjer???

Denne oppdateringen gjorde vondt verre her også, dessverre.

Det gikk fra sinnsykt tregt før oppdatering, til totalt ubrukelig etter

Does the version contain a fix for very excessive CPU usage ?

Feedback.

Energy measurements for my Aqara Smartplugs are now fixed. BUT measurement for all switch modules ( Aqara T1 ) still shows wrong values.

• Positive that smart plugs are now correct, but makes it almost impossible to use the data now, as I need to know which is right and not.

Any suggestions how to fix the problem with the switch modules?

Hei etter denne oppdateringe så får jeg ikke lagt till eller fjernet easyaccess låsen? Den har funket helt topp frem til nå med nå zigbee modul fra easyaccess

Igjen måtte jeg restarte huben, da Zigbee-delen hadde stoppet å fungere. Hvor blir det av noe respons fra dere @espen og @Anders? Ser også på Facebook brukerforum at flere sliter med Zigbee-delen nå. Forstår at det ikke alltid er enkelt å fikse noe så fort man gjerne skulle ønske, men det må da være mulig å respondere når det er opplagt at noe er feil og flere melder om problemer. Bare noe om at dere er klar over det og at det jobbes med. Info… På forhånd takk.

Et alternativ når oppdateringer skjærer seg totalt som i dette tilfellet, så burde det vært mulig å nedgradere til forrige versjon inntil feilen er fikset

1 Like

Hei alle sammen!
Først vil jeg selvfølgelig beklage ulempene dette har medført.
Vi er klar over feilen og jobber med utbedring. Jeg ønsker å be dere om å sende info om problemene til support og legge inn support-brukeren i appen. På denne måten kan vi hente mer informasjon om problemene og få en bedre forståelse av omfanget. Husk å være så spesifikk som mulig i henvendelsen, det er begrenset hvor mye vi får ut av: “Systemet mitt virker ikke”.
Tusen takk for at dere engasjerer dere og oppdaterer trådene her med info. Slike ting som dette vil bli tatt tak i!

4 Likes

Her er det både develco enheter og ikea trådfri som sluntrer … ikea tråfri pærer reagerer treigt eller vil ikkje svare , develco så får eg ingen varsler om bevegelse , har også 1 tilfelle huben ikkje klarte å sette seg sjøl i hjemme modus på morgenen

1 Like

Virker nesten som zigbee må tømme seg i minnet før det virker en liten stund til før man igjen må restarte huben

Etter denne oppdateringen gir min EVA HAN sensor volt verdier på alle 3 fasene som er multiplisert med 10 i forhold til tidligere.
Amper verdiene er multiplisert med 1000
Målingen p_import er forsvunnet.
Sendt sak til support på dette

Hei @KjellRanda
Vi jobber på spreng med løsning på dette problemet og samler inn all data vi kan.
Hvilken modell er strømmåleren din?

Hei,

Stømmåleren er en Kaifa MA304H3E.

Funket helt fint fram til oppdateringen ble installert.

Mvh Kjell Randa

Er det noe nytt å komme med her? Har blitt nødt til å sette opp VPN for å komme meg inn i thingsplex når jeg er bortreist.
Begynner å bli møkkalei av å restarte zigbee-ad flere ganger om dagen for at madamen skal få lys i huset.

Det må da være mulig å nedgradere til forrige fungerende versjon når ting skjærer seg så til de grader som det har gjort her?!?

1 Like

Litt skuffende å oppleve at support bare lukker saken (66678) med beskjed om at EVA HAN sensor ikke er støttet

IKEA Trådfri Led pærer har fungert fint inntil siste sw oppdatering, nå får man ikke dimmet pærene.

@Anders er der noget nyt om hvornår wall switch begynder at vise korrekt data?
Som nævn virker alle smartplug nu uden problem.