Smarthub update - zigbee-ad 2.1.0

1 Like

Hei,
I etterkant av denne oppdateringen har keg fÄtt desimalfeil pÄ HAN adapteren.
2440V
7440A

Noen andre som opplever tilsvarende?

Hei.
Jeg har samme feil hos meg.
Denne siste oppdateringen fikset riktig effekt visning med Aqara smart plugger men endret visning av HAN adapteren. Ikke sÄ viktig for meg da jeg sjelden ser pÄ disse dataen til HAN adapteren. Men det bÞr absolutt fikses.

Noe er veldig feil med Zigbee-delen pÄ Futurehome nÄ. Alt gÄr tregt og nÄ har Zigbee-delen hengt seg totalt. Ingen respons. Hva skjer???

Denne oppdateringen gjorde vondt verre her ogsÄ, dessverre.

Det gikk fra sinnsykt tregt fĂžr oppdatering, til totalt ubrukelig etter

Does the version contain a fix for very excessive CPU usage ?

Feedback.

Energy measurements for my Aqara Smartplugs are now fixed. BUT measurement for all switch modules ( Aqara T1 ) still shows wrong values.

  • Positive that smart plugs are now correct, but makes it almost impossible to use the data now, as I need to know which is right and not.

Any suggestions how to fix the problem with the switch modules?

Hei etter denne oppdateringe sÄ fÄr jeg ikke lagt till eller fjernet easyaccess lÄsen? Den har funket helt topp frem til nÄ med nÄ zigbee modul fra easyaccess

Igjen mÄtte jeg restarte huben, da Zigbee-delen hadde stoppet Ä fungere. Hvor blir det av noe respons fra dere @espen og @Anders? Ser ogsÄ pÄ Facebook brukerforum at flere sliter med Zigbee-delen nÄ. ForstÄr at det ikke alltid er enkelt Ä fikse noe sÄ fort man gjerne skulle Þnske, men det mÄ da vÊre mulig Ä respondere nÄr det er opplagt at noe er feil og flere melder om problemer. Bare noe om at dere er klar over det og at det jobbes med. Info
 PÄ forhÄnd takk.

Et alternativ nÄr oppdateringer skjÊrer seg totalt som i dette tilfellet, sÄ burde det vÊrt mulig Ä nedgradere til forrige versjon inntil feilen er fikset

1 Like

Hei alle sammen!
FĂžrst vil jeg selvfĂžlgelig beklage ulempene dette har medfĂžrt.
Vi er klar over feilen og jobber med utbedring. Jeg Ăžnsker Ă„ be dere om Ă„ sende info om problemene til support og legge inn support-brukeren i appen. PĂ„ denne mĂ„ten kan vi hente mer informasjon om problemene og fĂ„ en bedre forstĂ„else av omfanget. Husk Ă„ vĂŠre sĂ„ spesifikk som mulig i henvendelsen, det er begrenset hvor mye vi fĂ„r ut av: “Systemet mitt virker ikke”.
Tusen takk for at dere engasjerer dere og oppdaterer trÄdene her med info. Slike ting som dette vil bli tatt tak i!

4 Likes

Her er det bÄde develco enheter og ikea trÄdfri som sluntrer 
 ikea trÄfri pÊrer reagerer treigt eller vil ikkje svare , develco sÄ fÄr eg ingen varsler om bevegelse , har ogsÄ 1 tilfelle huben ikkje klarte Ä sette seg sjÞl i hjemme modus pÄ morgenen

1 Like

Virker nesten som zigbee mÄ tÞmme seg i minnet fÞr det virker en liten stund til fÞr man igjen mÄ restarte huben

Etter denne oppdateringen gir min EVA HAN sensor volt verdier pÄ alle 3 fasene som er multiplisert med 10 i forhold til tidligere.
Amper verdiene er multiplisert med 1000
MĂ„lingen p_import er forsvunnet.
Sendt sak til support pÄ dette

Hei @KjellRanda
Vi jobber pÄ spreng med lÞsning pÄ dette problemet og samler inn all data vi kan.
Hvilken modell er strÞmmÄleren din?

Hei,

StÞmmÄleren er en Kaifa MA304H3E.

Funket helt fint fram til oppdateringen ble installert.

Mvh Kjell Randa

Er det noe nytt Ä komme med her? Har blitt nÞdt til Ä sette opp VPN for Ä komme meg inn i thingsplex nÄr jeg er bortreist.
Begynner Ä bli mÞkkalei av Ä restarte zigbee-ad flere ganger om dagen for at madamen skal fÄ lys i huset.

Det mÄ da vÊre mulig Ä nedgradere til forrige fungerende versjon nÄr ting skjÊrer seg sÄ til de grader som det har gjort her?!?

1 Like

Litt skuffende Ă„ oppleve at support bare lukker saken (66678) med beskjed om at EVA HAN sensor ikke er stĂžttet

IKEA TrÄdfri Led pÊrer har fungert fint inntil siste sw oppdatering, nÄ fÄr man ikke dimmet pÊrene.

@Anders er der noget nyt om hvornÄr wall switch begynder at vise korrekt data?
Som nĂŠvn virker alle smartplug nu uden problem.