Appen fungere ikke ++

Sliter med at det ikke er mulig å skru av/på belysning i appen.
Har gjort alt på smørbrødlista med å oppdatere Hub, restart Hub, la Hub være strømløs osv.

Dette på toppen av ingen av automasjonene ser ut til å fungere, utebelysning på hele tiden er fint.

Begynner å miste trua på Futurehome dessverre, normalt skal til blir bedre etterhvert som utviklingen går fremover, men i dette tilfellet ser det ut som at det innføres mer og mer bugs for hver versjon som kommer. I tillegg til at gamle automasjoner ikke kan slettes.

Video av appen som ikke vil virke kan sees her:

Hei, og velkommen til forumet :slight_smile:

Det er leit å høre at du har problemer med oppsettet. Dette må vi selvfølgelig finne utav. Kunne du lagt til support brukeren vår (innstillinger > +andre > legg til support@futurehome.no > gå tilbake og deretter velg supportbrukeren igjen > velg full tilgang)?
For å finne stedet ditt trenger jeg også stedsnavn og eposten til eieren - den kan du sende på en PM :slight_smile:

Så skal jeg ta en sjekk i morgen :slight_smile:

Trist å høre om dine opplevelser. Jeg har erfaring med at det etter en litt treg start etter ny hub og app, har tatt seg veldig opp. Føler updates kjører ofte - har få bugs -og de bugs jeg har løses enten ved update, eller at support har sett på problemet og gir meg tips og triks, som gjør at ting begynner å fungere (Ja, de fleste feil jeg har hatt over sommeren har etter hva jeg kan se, vært generert av meg selv) :slight_smile:

Angående enkelt-feil og mangler anbefaler jeg virkelig å lage sak på futurehome.canny.io

Hva gjelder større feil og problemer opplever jeg god respons her på forumet -enten av erfarne brukere -eller rask respons av support i regi Espen, over i tråden her.

Jeg har vært innom home assistant, og samsung smartthings -men kom tilbake. Gresset var ikke grønnere -langt derifra. Nå har jeg bare bestemt meg for å bli værende med futurehome, da jeg opplever stabilitet, stadig økende støtte (Har FH i Google home nå f.eks, og playgrounds er genialt) og hyppige updates og utbedring :smiley:

3 Likes

Hei får ikke lagt support@futurehome.no som bruker i appen, se vedlagt bilder.

Har slitt mye i det siste med bugs++ hadde en runde i april hvor jeg slettet alle enheter, for så å legge de inn igjen uten at det var med å øke stabiliteten på systemet.
Hadde også en sak for en stund tilbake med at det ikke stemte hvilke komponenter som var aktive å ikke.

Vil det hjelpe med å bytte ut til den nye Hubben? Har den bedre stabilitet?

Mvh
Geir-Erlend Myhre Johansen

Kunne du sjekket at det kun står support@futurehome.no i feltet hvor du legger til.
Har noen tilfeller hvor det har kommet support@support@futurehome.no osv.

Hei igjen! Beklager svartiden her.
Problemet skal nå være løst. Kan du verifisere at alt fungerer som normalt igjen ? :slight_smile:

1 Like

Hei
Da fungerer det, hva løste problemet?

mvh
Geir-Erlend

tor. 27. aug. 2020 kl. 15:57 skrev espen via Futurehome <futurehome@discoursemail.com>:

Programvaren som kommuniserer med zwave chip hadde hengt seg. Det skal egentlig løse seg selv, men i dette tilfelle hadde det ikke gjort det, beklager.

Ok. Takk for hjelpa og svar på hva som var årsaken.

Mvh
Geir-Erlend Myhre Johansen

tor. 27. aug. 2020, 19:44 skrev espen via Futurehome <futurehome@discoursemail.com>:

1 Like