Aqara temperature and humidity sensor

Sliter med å koble til denne sensoren til FH
Jeg har hatt den tilkoblet en annen type HUB tidligere uten noe problem.
Ser at den ligger i listen over godkjente enheter.
Jeg har 2 enheter som ikke kobler seg til FH.
Har også byttet batteri uten at det hjalp noe i hele tatt.
Model:WSDCGQ11LM

Hva skal jeg gjøre for å få disse enhetene koblet til FH.

Min metode er å holde dem nær hub’en (må være en Cube 1V1 som støtter Zigbee-enheter) og deretter holde de i live under tilkoblingsprosessen ved å trykke på funksjonsknappen på sensoren ca 1 sek hvert 5 sek, ellers slukker det blå lyset.
Noen ganger melder appen funn i søkeprosessen, mens enheten ikke havner i lista.
Andre ganger melder appen ikke om funn, mens enheten plutselig finnes i lista.
I tillegg hender det at det fungerer som det skal med varsel og listeoppføring.

I begge tilfeller må man bare holde på gjentatte ganger og ikke gi opp.
Jeg har ikke lykkes med plug & play på første forsøk på noen av disse fire sensorene.
Det er merkelig dårlig prosess når man skal koble på Aqara sine sensorer - håper det ikke er slikt for annet utstyr.

Jeg har koblet til tre av Aqaras kvadratiske standardsensorer og en TVOC sensor (partikkelmåling er ikke tilgjengelig i appen, men temp og fukt meldes inn som standard )

1 Like

Hei, har koblet opp flere Aqara temp sensorer. Inclusion går bra, men får ikke temp og humidity oppdateringer i FH app. Går heller ikke å polle disse. Er dette et kjent problem?

Hey!
Jeg testet dette på kontoret akkurat og her funker det fint. Det tar 1 minutt eller 2 før den sender inn temp og fuktighet, men det dukket opp her. Om du ønsker å “polle” den, skal det funke å trykke 1 gang på knappen på enheten.
Har du husket å oppdatere huben?
Om du fortsatt sliter vil jeg anbefale å ta kontakt med support på tlf: 23 50 68 47.

Hei, viser seg at det var en connectivity issue. Løste seg ved å sette opp en smart plug😀. Nå er alt bare bra. Takker for oppfølging

1 Like

Virker, men det må trykkes masse før hub finner den. Må gjøres nær HUB.

Es

Samme erfaring her, hold inn 5 sek først og deretter holde enhet i live med trykk hvert sekund inntil den er inkludert ordentlig.

Hos meg hjalp det å restarte hub. Aqara temp sensor ble funnet umiddelbart. Det som overrasket meg var, at alle FH zigbee enhetene ble fjernet fra FH og måtte legges inn på nytt.

For meg funket det greit før, bare litt styr. Men nå etter de siste oppdateringene er det helt umulig å legge til nye temperatursensorer

Fungerer OK for meg (samme som før) - la en til på mandag…

Jeg pleier å starte processen, og enten la de ligge en god stund ellers trykke på knappen på enheten annen hver sekund. Begge har fungert, men er noen ganger mer utålmodig enn andre… :smiley:

Hei!
Prøv dette: https://support.futurehome.no/hc/en-no/articles/6881146523549-Instructions-Aqara

1 Like