Sliter med å koble til denne sensoren til FH
Jeg har hatt den tilkoblet en annen type HUB tidligere uten noe problem.
Ser at den ligger i listen over godkjente enheter.
Jeg har 2 enheter som ikke kobler seg til FH.
Har også byttet batteri uten at det hjalp noe i hele tatt.
Model:WSDCGQ11LM
Hva skal jeg gjøre for å få disse enhetene koblet til FH.
Min metode er å holde dem nær hub’en (må være en Cube 1V1 som støtter Zigbee-enheter) og deretter holde de i live under tilkoblingsprosessen ved å trykke på funksjonsknappen på sensoren ca 1 sek hvert 5 sek, ellers slukker det blå lyset.
Noen ganger melder appen funn i søkeprosessen, mens enheten ikke havner i lista.
Andre ganger melder appen ikke om funn, mens enheten plutselig finnes i lista.
I tillegg hender det at det fungerer som det skal med varsel og listeoppføring.
I begge tilfeller må man bare holde på gjentatte ganger og ikke gi opp.
Jeg har ikke lykkes med plug & play på første forsøk på noen av disse fire sensorene.
Det er merkelig dårlig prosess når man skal koble på Aqara sine sensorer - håper det ikke er slikt for annet utstyr.
Jeg har koblet til tre av Aqaras kvadratiske standardsensorer og en TVOC sensor (partikkelmåling er ikke tilgjengelig i appen, men temp og fukt meldes inn som standard )
Hei, har koblet opp flere Aqara temp sensorer. Inclusion går bra, men får ikke temp og humidity oppdateringer i FH app. Går heller ikke å polle disse. Er dette et kjent problem?
Hey!
Jeg testet dette på kontoret akkurat og her funker det fint. Det tar 1 minutt eller 2 før den sender inn temp og fuktighet, men det dukket opp her. Om du ønsker å “polle” den, skal det funke å trykke 1 gang på knappen på enheten.
Har du husket å oppdatere huben?
Om du fortsatt sliter vil jeg anbefale å ta kontakt med support på tlf: 23 50 68 47.
Hos meg hjalp det å restarte hub. Aqara temp sensor ble funnet umiddelbart. Det som overrasket meg var, at alle FH zigbee enhetene ble fjernet fra FH og måtte legges inn på nytt.