Aqara water leak sensor, Aqara door/window (magnetic) sensor

Prøvd å tatt ut batteriet? Jeg tok ut batteriet flere ganger, trykket et kort trykk, flere korte trykk, holdt inn 5 sekund flere ganger, og plutselig dukket den opp.

Er usikker på hva jeg gjorde da den plutselig dukket opp🙈

Hvis ikke du finner den kan kanskje dette være problemet🤔

Jeg får teste litt til :blush:

Har nå prøvd igjen med Aqara vannlekkasjesensor og dør/vindussensor etter ny oppdatering av Zigbeedriverne i FH. Her er erfaringene:

For begge enhetene gjaldt det at de var svært vrange å legge til: Måtte prøve mange ganger, og faktisk vente til neste dag før de tilfeldigvis gikk inn. Irriterende.

For dør-/vindussensoren har jeg fått en feilmelding de to gangene jeg har lagt den til: “Unsupported Cluster” (og jeg har ikke prøvd flere ganger pga. trøbbel med å legge den til). Den dukker likevel opp, og rapporterer korrekt ifht. åpning/lukking. Merk at jeg ikke får batteristatus (slik vannlekkasjesensoren gir). Vet noen om den skal gi det?

I tillegg dukker den opp under Klima, som om det var en temparatursensor der, men den rapporterer ingen data om dette.

Vannlekkasjesensoren rapporterer “vannlekkasje fjernet på”. Synes det er en rar formulering som jeg ikke helt skjønner. Den rapportere også utladet batteri selv om det er nytt. Skal prøve å bytte batteri ved neste anledning for å se hva det gir.

1 Like