Aqara water Leak feil i enhetsliste

Hei.

Jeg har endelig fått parret Aqara Water Leak sensor med smarthub. Nå har jeg fått ett nytt problem. Første sensoren jeg registrerte har på magisk vis plutselig dukket opp slik den skal. De 2 andre derimot kommer opp som Ikke Noe. (Se bilder). Det som derimot er rart er att den fungerer delvis som den skal. Når jeg tester den (kortslutter metall polene på undersiden) kommer det varsel om vannlekkasje i valgt rom. Akkurat slik det skal. Den dukker derimot ikke opp under sikkerhet. Noen ide om hvordan jeg løser dette?

Pft

Stian



Har hatt lignende problemer før med andre sensorer. Har løst det med å ekskludere og inkludere et par ganger til det plutselig funker :man_shrugging:

Hei!

Jeg sjekket systemet nå og det ser ut som “Water Leak Kjøleskap” har den funksjonen den skal ha. Fikk i hvert fall svar fra enheten om at den har “alarm_water” tjeneste. Når det kommer til “Tett sluk Kjeller” er nok trikset å reinkludere den, kanskje litt nærmere huben.

Hei igjen.

Gjorde du noen endringer? Hvis ikke har den som heter kjøleskap også fikset seg selv etter noen dager. Det samme skjedde med den 3. jeg har. Den lå inne som ikke noe og kom plutselig inn som lekkasje sensor etter noen dager. Jeg venter litt til. Spennende og se om den siste fikser seg selv etter en stund den også. :joy: Den rapporterer vannlekkasje selv om den ligger som ikke noe. Venter i spenning. :joy:

Takk for hjelpen.

Stian

Der har plutselig den siste sensoren også kommet på plass og rapporterer som den skal. :joy:
Har ikke rørt noe som helst. Tok 3 dager så gikk det av seg selv.
Noen som har noen ide om hvorfor dette skjer?

Stian

Fungerer dine sensore fortsatt?

Kjøpte en i går og har samme feil.
Har noen funnet en raskere løsning på problemet enn å vente i 3 dager og se?

Edit 2/6-23
@Anders er det en tanke og fjerne denne enheten fra støttede produkter? Kjøpte jo den da den stod på listen, men i praksis er det uvisst når den vil kunne brukes igjen.

Hei!
Det kunne vært en idé og midlertidig fjernet den ja. Grunnen til at det har blitt som det har blitt er fordi den planlagte fiksingen stadig har blitt dyttet fremover. Jeg skal ta en runde med utviklerne her og høre hva de sier om ETA.
Merk: Selv om den kanskje blir fjernet fra støttede produkter betyr ikke det at den ikke skal fikses. Vi har en intern “task” på å fikse den og denne skal vi følge. Det vil i så fall kun være for å unngå å flere kjøper et produkt som pr. nå ikke funker som det skal.

1 Like

Så bra! Det vil potensielt skåne oss brukere og dere utviklere for unødvendig frustrasjon.