Problem med aqara waterleak sensor

Hei,

Jeg får ikke aqara waterleak sensor til å fungere. Får lagt den til, men den kommer som nonetype. Får heller ikke varsler ved vann på sensor.

Har forsøkt å legge den til flere ganger. Har noen tips?

Ser du mangler alarm_water servicen. Har du oppdatert zigbee-ad? Kan være en bug relatert til det. Jeg har 2 stk som gikk inn fint, men det er lenge siden jeg inkluderte mine, så kan ha kommet en bug etter den tid…

Takk for svar, zigbee-ad er 2.1.2, det bør vel være nyeste?

Det er nyeste ja

Har eksakt samme problem.

Samme problem her også!

Jeg prøvde nå å fjerne den og re-inkludere. Det er ikke lenger mulig. Får ingen svar I appen, men om jeg prøver å inkludere via nettløsningen får jeg meldingen vedlagt.

Denne sensoren sendes tilbake.

Jeg har også samme problem. Jobber futurehome support/utvikling med dette??

Samme problem hos meg også ,de jeg inkluderte i januar virker fint , men ikke de jeg kjøpte nå
mangler “alarm service” prøvd å inkludere og slette mange ganger både fra app og thingsplex. Kommer inn med “type ,ikke gjør noe”

Hei!
Utviklerne hos oss jobber med saken. Grunnet høyere prioriterte feilrettinger tør jeg ikke si noe om tiden dette kan ta, men de er klar over dette og jobber med kartlegging av problemet.

1 Like

Takk for svar @Anders , jeg håper dette prioriteres opp fordi nå har samme feilen skjedd med èn av mine Aqara weather sensor også.

Sensoren sluttet plutselig å fungere, så jeg tenkte å re-inkludere den, men nå får jeg heller ikke inkludert den. Akkurat samme feil her, enheten vil ikke inkluderes. Har dog klart å få den inkludert, men da som “unknown” og uten noen funksjonalitet.

Finnes det en måte å down-grade deler av FH-huben på så det fungerer igjen? Jeg bruker disse til automasjon, så dette kan jeg ikke ha noe av.
Hvis ikke, så vil jeg gjerne ha en oppdatert liste over enhetene dere faktisk støtter.

Hei,

har samme problem med Aquara temperatursensor siden siste update. Sluttet spontant å funke etter lang tjeneste. Slettet fra device listen, med å reinkludere sensoren feiler. Aquara sensorer skull strykes fra listen av støttete sensorer.

Ved å følge bruksanvisning herfra har jeg klart å få inn temperatursensor igjen via Thingplex.

Har også fått lagt till vannsensoren igjen, men nok en gang uten noen funksjoner.

Jeg har samme problem nå, får lagt til aqara water sensor, men får den som “ikke noe”, er det noen gode tips nå? Har lagt til x antall ganger, både via TP og app.
Hub er oppdatert og fungerer ellers normalt.

Vi har dessverre litt trøbbel med denne enheten og har hatt det en stund. Vi jobber med å utbedre støtten til produktet, men det har vært ganske travelt hos Zigbee-gjengen den siste tiden. Jeg tør ikke si noe helt sikkert om ETA.

1 Like

Jeg kjøpte nettopp aqara sin lekkasjesensor og Futurehome fra Tibber, men det var kanskje feilmerka som kompatibelt. Jeg får de ikke til å prate sammen.

Har også kjøpt 3 lekkasjesensorer fra Tibber som jeg får inkludert i FH (var en tolmodighetsprøve), men kommer opp med type “ikke noe” Hvis FH har jobbet med dette i et år uten å fått til en løsning, burde de blitt fjernet fra kompabillitetslisten.

Jeg kjøpte 6 sensorer som jeg ikke fikk til å fungere med Futurehome. Kjøpte en aquara hub som da kun blir brukt til lekkasjegreier. Oppsettet gikk så kjapt og greit. Jeg ble usikker på driftsikkerheten ved å bruke disse med Futurehome. Akkurat lekkasjesensor bør fjernes fra listen og det er den vel på Futurehome sine sider, men ikke på Tibber.

Hei!
Den er fjernet fra vår egne “støttetliste”, men den var ikke oppdatert hos Tibber. Jeg har tatt kontakt med de for å oppdatere.
Planen er at den skal inn igjen, men det har vært prioriteringer som har dyttet dette ut i tid, dessverre.

Noen måte å stemme denne opp i prioriteringen @Anders ? :slight_smile:

2 Likes