Aqara

@Gjaevert Og dette fikk du til med zigbee-ad 0.3.12?

Yes, jeg er pÄ zigbee-ad 0.3.12.

Jeg trykket en gang, flere ganger etter hverandre. La oss si 1sek mellom hver gang.
Gjorde det en del ganger, sĂ„ trykket jeg “cancel” siden appen ikke registrerte noe. Men nĂ„r jeg er ute i device listen sĂ„ er den der og fungerer.

Dog ser jeg nÄ at den forsvant etter 15min :stuck_out_tongue: Jeg er usikker pÄ om det er en FH-bug eller om det er fordi jeg lot sensoren ligge Äpen (fra hverandre) for lenge pÄ pulten her.

La til pÄ nytt nÄ sÄ fÄr vi se!

Det samme opplevde jeg nÄr jeg prÞver Ä legge til Aqara vannlekkasjedetektor: Jeg fÄr vanligvis lagt den til etter flere forsÞk: den dukker ikke opp i appen som funnet under sÞkeprosessen, men sÄ kommer den noen ganger likevel opp pÄ enhetslisten etterpÄ. Og sÄ forsvinner den igjen etter en stund (alt fra 1-36 timer).

Er nok en Futurehome-bug. Futurehome sier de jobber med saken. Se ogsÄ annet emne om saken.

Aha, da var jeg kanskje litt rask. FĂ„r fĂžlge med fremover jeg da.

Er det noe nytt om dette. Jeg har et par Aqara temp sensorer jeg har ventet lenge med Ä fÄ brukt, men jeg klarte ikke Ä legge det til. Har v 0.3.13

Det stod noe om at sensorene ikke mÄtte ha for gammel firmware. H ordan ved jeg firmware versjon og hva som er for gammelt?

Jeg har alt oppdatert men jeg har ikke fÄtt det til. Min dÞr/vindu sensor er ogsÄ listet pÄ stÞttende produkter


Jeg har Zigbee 0.3.13 og dĂžr/vindu sensoren jeg har fungerer utmerket. Har holdt seg i systemet og rapportert fint de siste 2 ukene

Usikker pĂ„ dette med firmware, men jeg kjĂžpte min Aqara pĂ„ ElektroimportĂžren hvis det betyr noe. Mulig de litt “eldre” versjonene kjĂžpt pĂ„ AliExpress ikke vil fungere (?)

Hvordan inkluderte du dem?? Trykk 3 ganger??

Jeg trykket ganske kontinuerlig pĂ„ knappen. Det virker ikke som om den fungerer pĂ„ samme mĂ„te som de “vanlige devicene”.
La oss si jeg trykket hvert 2-5 sekund. PrÞvde sikkert 2-3 ganger pÄ 1 min. Plutselig var den inne, men tror ogsÄ jeg ikke fikk noe confirmation, den bare lÄ der nÄr jeg gikk ut til device list igjen.

SÄ ikke helt smooth, men nÄr den var inne sÄ har den holdt seg nš!

Noen tips pÄ Ä fÄ inkludert Aqara temp og fuktighetssensor?

Jeg trykte 3 ganger raskt og sÄ holdt inne knappen 5 sek

Det kan virke som om det er en slags «hukommelse» i enten FH eller Aqara. Som nevnt i et av mine tidligere innlegg slet jeg med Ä legge inn Aqara-enheter jeg tidligere hadde lagt inn, men fikk det til etter mange forsÞk. Jeg kjÞpte (likevel) tre nye dÞrsensorer, men de gikk alle inn pÄ fÞrste forsÞk. Hvilket fikk meg til Ä lure pÄ om det kunne vÊre knyttet til en slags tidligere registrering/paring, selv om det virker rart. Merk at jeg fikk feilmelding da jeg la til en av dem, ingen melding med den andre, og en OK med den siste, men de dukket alle opp greit i enhetsoversikten likevel. Ingen av disse sensorene rapporterer batteristatus. Noen her som fÄr det, eller vet om de skal gjÞre det?

Takk! Fikk nĂ„ lagt den inn
 ikke helt smooth nei😂

2 Likes

Jeg har prÞvd mange ganger nÄ og tempsensor fÄr jeg ikke lagt inn. Jeg ser at esken er datert 2018.05 (Production Date). Betyr det at den er for gammel kanskje?

Jeg har fÄtt inn en del Aqara sensorer nÄ. Lys og dÞr fungerer som forventet, men temperatursensoren sliter jeg med Ä forstÄ rapporteringsintervalet pÄ.
Er det noen her som vet hva som trigger ny temp rapport fra Aqara sensorene?

Har flere rom som varierer flere grader per dag, men ser likevel ikke noe oppdaterte verdier fra Aqara sensoren.

Har du ogsÄ beta zigbee-ad? Hvis ja, var aqara sensorene lagt til fÞr oppdatering?

Hos meg sluttet temp sensorene Ä rapportere etter oppdatering, sÄ jeg mÄtte ekskludere/inkludere pÄ nytt. Etter det har de fungert smertefritt, og jeg ser det er sjelden verdier som er eldre enn en halvtime

1 Like

Nei tror ikke jeg har den, for den mÄ vel assignes helt manuelt til meg? (Jeg har vanlig beta app).

Ser nÄ at det kun er enkelte av sensorene som rapporterer veldig sjeldent, sÄ mulig jeg skal prÞve Ä legge til de pÄ nytt.

Ja, den mĂ„ installeres manuelt fra FH. Regner med den gĂ„r public om ikke alt for lenge. Den har rettet problem med develco smart pluggger som forsvinner fra systemet osvđŸ‘đŸ»

1 Like