Automasjon "tid før soloppgang" fungerer ikke

Hei,

Jeg har satt opp automasjoner som skal justere lysstyrken til en lampe i forhold til soloppgang og solnedgang. De fleste ser ut til å fungere, bortsett fra de som er satt til 45, 30 og 15min før soloppgang. På morgenen blir lampen værende på lav styrke helt frem til soloppgang, da den ser ut til å kjøre alle de 4 første automasjonene på en gang. Deretter fungerer de som er satt til “etter soloppgang” fint, og de som er satt til før og etter solnedgang fungerer også fint. Det kan virke som om huben ikke registrerer tidspunkt for soloppgang før den faktisk forekommer.

Mine automasjoner for soloppgang og nedgang har også sluttet å fungere. Spesielt slå av (sol oppgang). Andre som har problemer med det?

Samme her, hos meg virker soloppgang, som skrur av utelys, men solnedgang virker ikke. Ikke funnet noen fix på det foreløpig…

Hei! Siden dette gjelder flere her, ville jeg anbefalt å melde det inn til supporten vår: https://support.futurehome.no/hc/no/requests/new
Hvis dere er kjent med Thingsplex kan dere forsøke å legge til en “timeline node” på slutten av flowen for å teste om den faktisk kjører gjennom hele. Hvis den ikke melder i timeline er det noe galt med flowen, hvis den melder har flowen kjørt og problemet er mest sannsynlig i kontakten med enheten.

Thingsplex → flow → åpne den aktuelle flowen → + Add node → Actions - Publish to timeline → koble denne på siste del av flowen → save

Skal melde til support :+1:

Skal teste med publish to timeline for sikkerhets skyld i tillegg.

1 Like

Ble løst av support, endring av postnummer (posten og Google er uenige om postnummeret vårt…) og ny automasjon så har det i hvertfall fungert her siden :+1:

2 Likes