Bruke to smarthub i et hjem

Hei.
Er det mulig å ha to stk smarthub i et hjem, f.eks konfigurere den andre som slave?
Det hadde vært veldig fordelaktig å kunne ha en andre i garasjen, uthuset etc. der det er internet men ikke zigbee dekking. Da kunne jeg hatt en andre i garasjen med rom over for å styre varme der også.

Tror ikke det er mulig, men dekming for ziggbee og z-wave er mulig å løse, hvor langt er det mellom byggene?

Det er 95 meter.

Ah, det er litt langt med vanlige repetere ja… eventuelt sette opp to husholdninger da, hvis det ønskes smartstyring også i garasjen… da knyttes de ikke sammen, men ligger som to husholdninger i app.

På ulike LAN?

Nei, det er samme LAN. Men det er en router i garasjen også, så kan konfigurere det til å være et annet LAN hvis jeg vil.

Det finnes en playground app, Conbee som kanskje kan være brukbar.
Noen tips på hardware for å sette dette opp?

Hei,

Det går fint å ha flere huber på samme nett, jeg har to fast. Pluss en eventuell 3dje for testing.
I appen må du velge hvem av de du vil styre.
De kan ikke styres som én enhet i FH appen, men du kan sende og motta data/kommandoer til/fra begge via f.eks node-red

1 Like

Da kan du gå veien via Node-Red, som @KetilH allerede har nevnt.

Hei, det høres interessant ut.
Da kan du f.eks starte en brannvarsler i en hub hvis den huben er tilkoblet en brannvarsler som detekterer røyk?

Men det burde være en liten jobb for development teamet å implementere muligheten å dele all data fra en andre hub til en første i appen, ettersom muligheten finnes å koble til andre smartstyings routers via playground.
Finnes det en mulighet til å legge inn dette som forslag i ønsket funksjonalitet?

Her: Combine multiple hubs into one site | Voters | Futurehome

Takk for all hjelp.
Jeg venter dokk på at funksjonalitet blir implementert da grunnen til at jeg valgte Futurehome i utgangspunkt er at jeg ønsker enkel installasjon og at det bare skal virke.