Får ikke registrert Charge i husholdning

Fikk installert Charge og relestyring av varmtvann. Men får ikke lagt til Charge i smarthub. Hadde først mistanke om svikt i kommunikasjon det er et stykke unna. Fikk installert et Futurehome 16A-relé. Har nå også satt en zigbee repeater i stikkkontakt 10 cm unna lader som jeg får helt fin kommunikasjon med fra hub. Så kommunikasjon er bra.

Får kontakt med charge via Bluetooth og kommer til at steg 3 i installasjonen (searching). Men her stopper det. Står og søker lenge og får til slutt time out… Har også prøvd en helt ny installasjon uten hub og så overføre den. Men dette resulterer i en ny husholdning. Og i den nye husholdningen kommer den heller ikke opp.

Dessuten kommer det en feilmelding i app når jeg prøver legge til. Meldingen sier “1 enheter ble ikke funnet”. Og så vises Futurehome Charge i lista.

Det var mye rot da elektriker la opp lader og skulle overføre til husholdning. Det ble opprettet 2 husholdninger. Den ene ble slettet. Kan det være at lader “sitter fast” i gammel og slettet husholdning?
Eller andre tips for å få den lagt opp?

No har eg ikkje Charge. Men på generelt grunnlag så kan det ofte hjelpe med ein factory reset av enheter som ikkje vil legge seg til.

Joda. Men dette blir en catch 22 da reset gjøres fra app. Som jeg da ikke får den opp i. Mulig det er en reset bak deksel som elektriker kan gjøre. Plan B er å få de tilbake en tur igjen.