Eg er på jakt etter ein aktuator (evt. ein bryter) som gir allpolig/2-polt brudd for bruk på bad/utelys o.l. som krever allpolig brudd. Er det nokon som kjenner til om det finnes ein eller fleire slike som FutureHome støtter (zwave eller anna)? Eg er kjent med at mange bruker 2+1 bryter og styrer 1-kanals aktuator, men det fungerer dårlig når vi har besøk av foreldre, besteforeldre og slikt som ikkje forstår forskjellen og trykker på alt, så 2+1 er ikkje eit alternativ.
Q-Light Zerodim finst i både 1- og 2-pola utgåve:
Ut over dette så veit eg ikkje om noko. Eg opplever akkurat same problemstilling som du, og viss dette produktet her hadde eksistera då me bygde om huset så hadde eg nok gått for desse.
Jeg mener Elko har en dimmer med to-polt brudd.
Det er nesten, men eg kan ikkje ha dimmer -må ha bryter.
Skjønar. Eg veit ikkje om noko slikt, diverre.
Eg veit nokon har løyst dette problemet med å setje ei impulsfjør bak “hovudbrytaren” på 2+1-brytar slik at det ikkje går an å slå denne av permanent i vanvare. Andre løysingar kunne vere å teipe fast “hovudbrytaren”, eller slik som me har gjort: Finne fram Dymo-en og setje ein lapp med “IKKJE RØR!” på…
Alt dette er likevel ikkje optimale løysingar, så eg vonar nokon andre der ute veit om eit produkt som gjer det du ynskjer.
Hehe, ja, ei pulsfjør kunne jo bidratt til å unngå feiltrykkinger, men el-kontrollen ville nok kikka på at den då ikkje fungerer etter hensikten. Vonar nokon kanskje har kunnskap om produkt, ellers så får me bare vente og sjå om nokon kjem til å lage eit slikt produkt
Ser på andre forum at folk har benyttet Merten - 507601. Selges blant annet på tronika
Ah! Det er nok denne eg er på jakt etter! Takk skal du ha!
Usikker på om noen har testet denne mot Futurehome. Gjerne si ifra om hvordan det gikk, tenker å bruke noen av disse selv i nytt hus
Har studert dokumentasjonen for denne Tronika-bryteren, og også funne info på andre fora, som forteller at denne kjem til å erstatte ein manuell bryter eg har utanfor bad i dag, ettersom den ikkje har støtte for manuell/mekanisk bryter. Reint praktisk blir ikkje dette heilt bra her i huset, og det er vel også muligens ikkje heilt i tråd med forskrifter å sløyfe den mekaniske bryteren. Så, det ser ut for at eg ikkje kjem til å sette inn ein slik i første omgang -eg må leite etter andre alternativer/vente på at den eg treng blir oppfunnet/laga.
Ja eg skjønte ikkje heilt kva du ville oppnå. Eg vil på førehand advara og be om orsaking for den morbide skildringa men litt av hensikten med to-polt brudd er vel nettopp å kunna fysisk venda og visuelt inspisera at brytaren står vendt mot 0 og dermed vera trygg på at hårfønaren er fråkobla nettet innen du begynner å ta ei seriøs vurdering om du skal ta ta sjansen på å hala kona ut av badekaret…
No er det ein gong sånn at mange baderom og uteområde har installert to-polt brudd uten at det nødvendigvis er eit krav ihht. gjeldande standard og uten at det nødvendigvis reduserer risiko i nevneverdig grad - om du ikkje har elektrisk utstyr, lampar eller uttak i nærleiken av dusj/bad/vatn kan du evt. drøfta med elektrikaren din om det kan vera ein ide å fjerna heile det to-polte bruddet - dette kjem heilt an på din spesifikke situasjon men kan altså vera ei muligheit
NB: Eg vil understreka at eg trass ingeniørutdanning slett ikkje er nokon fagmann. Denne posten er basert på erfaringar frå diskusjonar med elektrikar vedr. mitt personlege elektriske anlegg, bad og balkong. Ein kan spyrja seg om i heile tatt diskusjonar om to-polt brudd høyrer heime i dette forumet men eg opplever at det truleg berører mange i samme situasjon (meg sjølv inkludert) så håpar dette fungerar til generell opplysning og advarsel og ikkje til inspirasjon. Mi endelige løysing er for øvrig allereie delvis dokumentert på dette forumet: Inspirasjonstråd
Sjølv om eg arbeider som programmerer i dag, så er eg så heldig å inneha fagbrev i gruppe L, så eg kjenner til ein del av kva som kan gjerast iht. forskrifta.
Når det er sagt, så må eg innrømme at “inspirasjonstråden” din viste meg ei løysing eg ikkje heilt hadde tenkt på -eg kan jo også assosiere den topolte Tronika bryteren med ein batteridriven Heatit z-push eller tilsvarande, og då har eg forsåvidt oppnåd det eg har behov for. Både “mekanisk” (elektronisk) lokal styring, samt mulighet for å fjernstyre lyset (med FH-appen)… Ein mulighet eg skal tenke litt på…
Psst! Eg kunne ikkje unngå å sjå at den 2+1 bryteren din ser ut for å vera montert opp-ned?
Ja, for å få den 2-polte brytaren lengst mulig bort frå døra og slik minimera risikoen for “feiltrykk”.
Eg er som sagt i villrede kva regelverket angår men eg ville aldri ha brukt ein trådlaus brytar (vha. assosiasjon eller scene), og langt mindre ein batteridreven ein, som einaste fysiske erstatning for ein to-polt brytar. Kva om uhellet skulle vera ute og det viser seg at du har gløymt å skifta batteri på Z-push knappen?
Edit: Mulig eg er konservativ men eg har også tidligare uttrykt min skepsis til bruk av Z-wave som del av sikkerheitskritisk barriere her på forumet. Og denne tråden viser illustrerer nettopp litt av grunnen til det…
Har du led lys er det vel ikke krav til 2-polt brudd…?
Har lysarmatur med stikkontakt.I montørhåndboka NEK400 står det at belysningsutstyr skal betjenes med allpolig bryter (2-polt). Har du referanse til det med LED-lys?
Jeg har ikke peiling. Elektriker som sa jeg ikke trengte da jeg lurte på det samme som deg. Jeg har kun led.
Dette er det jeg finner av info:
«
-Har spottene ekstern driver/trafo så holder det nå med en-polt brudd etter de nyeste forskriftene. Er det 230 rett i spotten, så må du ha 2-polt brudd»
MortenT sin kommentar på hjemmeautomasjon.no er ganske god. Dette var nytt for meg,men gir meining!
Jo, en bruker 2-polet brudd for å beskytte mot berøringsfare. På et baderom er det ofte en dysj eller et badekar, og når det blir brukt blir rommet fuktig (det kan en se med det blåtte øye). Om en da bestemmer seg for å bytte lyspære mens rommet fortsatt er fuktig, kan fukten ha fått kontakt med en av fasene inni lampen. En slår naturligvis lyset av før en bytter pære. Og om det er en 1-polet bryter som styrer lyset, så har en ingen garanti for at det er fasen som ikke har kontakt med fukten (som nå ligger i et lag rundt lyspæren). Når en da tar tak i pæren så får en støt som kan være meget farlig. Det samme gjelder alle lamper som er plassert i et potensielt fuktig område.
Regelverket sier at om det er SELV anlegg (dobbeltisolert og under 50V) med IKKE-UTSKIFTBAR lyskilde (f.eks en moderne vegglampe eller en led downlight som ikke er av typen GU10 o.l. men fast i alu-huset og ikke kan skiftes lyskilde på) så kreves ikke allpolig brudd på bad eller utendørs. Dette fordi det ikke er over berøringsfarlig spenningsnivå og heller ikke skal skiftes ut av annet enn fagmann.
Alle andre tilfeller krever allpolig brudd😊
Service-elektriker og El-kontrollør
Tillater meg å blåse liv i denne tråden.
Jeg selv ute etter løsning med 2-polet brudd (utelys) med både lokal styring og mulighet for styring via FH-app’en.
Vil en Namron Zigbee 4512733 som Elektroimportøren selger, kunne løse jobben på en forskriftsmessig måte?
Link til aktuell bryter/dimmer:
https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-dimmer-2-pol-400w/4512733/Product.html
Ja den har 2 polt brudd så den er godkjent