Har en hub, oppdatert til 7.11.14+1173.
Forsøker å sette opp 2stk Namron zigbee brytere: en med 2ch og en med 4ch, namron id 4512719 og 4512703.
Lager div automasjoner (lys) i appen - vanlig FH-GUI. Men når appen ber om å trykke på bryterknappen for å lese av sceneid (https://support.futurehome.no/hc/no/articles/6563640175005-Oppsett-av-scene steg 3), leses alle venstre knapper som ON og alle høyre knapper som OFF. Som følge av det, følger alle automasjoner ch1. Gjelder begge brytere.
Men hvis jeg åpner disse ferdige flowene som er laget i FH-GUI i thingsplex, så kan jeg endre
“Address”: “pt:j1/mt:evt/rt:dev/rn:zigbee/ad:1/sv:scene_ctrl/ad:10_1”,
til
“Address”: “pt:j1/mt:evt/rt:dev/rn:zigbee/ad:1/sv:scene_ctrl/ad:10_2”,
på de flowene som er tiltenkt ch2, og alt fungerer som det skal.
Ser ut som en bug i avlesings-GUI hvor informasjonen om ON-knappen hører til ch1 vs ch2 vs ch3 etc blir klippet av.
Hei!
På Namron-bryterne kommer de forskjellige knappeparene inn som forskjellige kanaler på selve enheten. Om du ønsker å programmere ch_2 på bryteren, må du legge den kanalen inn i et rom i appen og deretter velge denne som enhet i automasjonsoppsettet.
Her er en et slikt eksempel, hvor Namron switch 4ch ch_2 velges:
Hei, men hvordan får jeg disse ulike kanalene inn i appen? Når jeg kjører inklusjonsprosessen med en bryter, så får jeg bare “Namron switch 4ch”. Slik du beskriver det, så burde jeg ha fått 4stk devices “Namron switch 4ch ch1” “Namron switch 4ch 2ch” osv når jeg legger til bryteren, noe som jeg ikke får.