Danfoss Living Connect Z i ny app med Smarthub

Jeg la akkurat inn Danfoss Living Connect Z i ny app. Har Smarthub.

Den dukker opp, og jeg ser set-temp. Men:

  • Jeg får ikke redigert temperatur, den bare hopper tilbake.

  • Hvis jeg setter temperatur på termostaten, så gjenspeiles ikke temperatur i appen. Workaround: Hvis jeg går inn på edit device, og save, så kommer likevel temperaturen til termostaten.

  • Climate dukker opp i dashboard, men er blank. Jeg kan ikke gjøre noe med den.

  • Når jeg gikk inn på appen igjen nå for å ta litt screenshots, så vises plutselig ikke temperatur- eller batteristatus lengre. Ooog nå avslutta jeg og starta igjen, og status vises. Litt hikke der altså.



1 Like

Jeg har samme radiatorventiler og etter at jeg oppdaterte fra FH v1.7 til v1.9 for aa bruke ny app saa er det ikke mulig aa stille temperaturen fra app lengre. De reagerer rett og slett ikke. Appen reagerer om man stiller temp paa selve ventilen.

Workaround:
Trykk paa ventilen for aa vekke den opp rett foer man endrer temp i app. Da reagerer den, men da er jo vitsen borte.

Har hatt support request paa den ganske lenge, men det virker ikke som de har tenkt aa fikse det, saa jeg blir muligens noedt til aa skifte til et annen system til vinteren.

1 Like

Jeg får ikke noe svar fra support i det hele tatt :frowning:

Men “bra” å høre at det ikke bare var meg. Jeg valgte nettopp Futurehome fordi jeg fikk inntrykk at det var bra support, men det var visst bare tull…

Hvis dere sender meg eier-epost og sted-navn i en PM kan jeg installere nyeste versjon av adapteren for zwave som løser dette problemet.

2 Likes

Kult!, men hvordan sender jeg PM da tro…

Trykk på profilbiletet til Espen og trykk på “message”-knappen. :blush::+1:

Hadde ikke nok tilgang. Måtte lese litt innlegg og sånt for å levle litt først.

Det er ganske plagsomt at man må levle i disse forumene, begynner å ha gjort det noen ganger nå.

Har dere vurdert å skru det av @espen ?

Det er automatisk satt opp, for å blant annet hindre spam. Endret nå til at default level er Trustlevel 1 - basic user

1 Like

Hej!

Jag vet detta är en gammal tråd, men jag behöver lite hjälp.
Har 4 st Danfoss Living Connect.
Men jag kan inte få dom att lägga sig som en termostat när jag lägger till dom i FH.
Under “services” står det bara “basic”
Lägger till en bild längst ner här.
Hur lägger jag till dom så det blir rätt och som lägger sig som termostater?

Hoppas ni kan hjälpa mig. :grinning:

Mvh // Peter

Hei!
Kan du forsøke å ekskludere den, nullstille og deretter inkludere med “sikker inkludering” -valget i midten ved inkludering. Når enhet er funnet og “justerer innstillinger…” kan du telle til 10, og sette enheten i inkluderingsmodus igjen :+1:

Hej!
Stort tack för ditt svar.
Nu har jag försökt i den timme med att lägga till en Danfoss Living Connect.
Men lyckas inte alls.
Inkluderat och exkluderat fram och tillbaka.

Väljer som du säger säker inkludering.
När den är hittad (står att man går över till steg 2/2) förstår jag det som på dig, att jag ska räkna till 10 och se trycka på “vaknaknappen” igen för att den ska läggas till.
Men inget händer.
Kommer fortfarande upp “device not found” och samma sak igen.
Termostaten läggs till, men FH vet inte vad för enhet det är.

Vad gör jag för fel?
Kan jag göra på något annat sätt?

Mvh // Peter