Develco Smart Plug Mini

Typisk at den viser 0watt ved ca 200 watts forbruk nå rett etter jeg skrev den har fungert feilfritt😅

Ja, det er heilt typisk at når ein fyrst kunngjer at noko er i orden så klikkar det att… :sweat_smile:

Nå har den ene av mine begynt å vise 161w når det i realiteten er 0w, mens når det er strømtrekk ser det riktig ut🙈

Er dette noe dere prioriterer @diaa ?

No får eg melding i FH-appen om signalproblem på alle Develco-pluggane, med unntak av den eine som er lengst unna huben… :joy:

Det har jeg også! Har generelt mye signalfeil på zigbee, både veggplugger og belysning🤔

Eg lurar på kva forskjellen på “effekt” og “p_import” er meint å vere. Stort sett syner desse same verdi hjå oss, men stundom er der avvik mellom dei. :thinking:

No ser det ut som Zigbee-problematikken er eskalera eitt hakk til:

https://status.futurehome.io/

Veldig bra, kryssar fingrane for at de snart finn ut av dette. :blush: :+1:

1 Like

Er det flere andre som opplever at effekten står konstant på 4W, uavhengig om den er på eller av?

Står konstant på 161w her når det ikke er noe strømtrekk🙈

Vi la merke til noen problemer med Develco smartplugger. Vi har dette er på listen, men det er dessverre ikke prioritert.

Er problemene med at pluggene forsvinner fra systemet produktspesifikk, eller er det relatert til denne feilen?

Så lenge de ikke faller ut, så kan jeg leve en stund med at de viser feil effekt, men hvis ikke selger jeg de å kjøper noen andre plugger🤔

1 Like

Noen kunder rapporterte at den faller ut. Jeg opplevde også at den påvirker andre enheter i nettverket og derfor anbefaler jeg mot den. Jeg kan anbefale SmartThings Plug og Hue Smart Plug. Jeg bruker Hue selv.

Er det pluggene i seg selv som er “dårlige”? Eller ligger problemet på futurehome sin side?

Det kunne vore greitt å vite, ja. Viss det “berre” er FH som er problemet, og der er ei von om å få fiksa problema etter kvart, så er det no så si sak. Viss desse pluggane rett og slett er dårlege i seg sjølv så vert det noko heilt anna.

Absolutt alle Elko super termostatene faller nå i tillegg ut av systemet. Står signalfeil på alle 7 termostatene. Mistenker at det har noe med disse pluggene å gjøre. Blir ganske useriøst av FH å bare si at dere ikke prioriterer å fikse det, når det står på lista over støttede produkter, flere av oss med bakgrunn av dette har kjøpt inn mange plugger. Vi har kjøpt inn 13 slike plugger. Hva mener dere vi skal gjøre med de? Kaste de?

Har sendt Mail til support, hører ingenting. Slett kundeservice…

Begynner nå å bli veldig lei.

1 Like

Jeg også tenker at hvis det er problemet, så må det vel være grunnlag for å kunne returnere de å få pengene tilbake. Men er problemet på futurehome sin side, så kan det vel være et håp om å kunne bruke de en gang i fremtiden (hvis de velger å prioritere det da😞)

1 Like

Blir veldig lett å si at dette ikke prioriteres! Dere lager jo sak ut av det basert på mange tilbakemeldinger. Da er det vel verdt å ta tak i asap? Vi har 5-6 plugger som ikke fungerer!

Har 6stk her også som bare ligger og støver ned🤦🏻

Jeg tror det er begge deler. FH-huben har problemer med å kommunisere med enheten, men smartpluggen påvirker andre enheter i nettverket negativt som den ikke burde gjøre.

Det er en misforståelse. Jeg mente at vi ikke prioriterer denne enheten fordi vi fokuserer på viktigere saker, f. eks. saken med enheter som faller ut. Det er en feil fra vår side at den står som et støttet produkt mens det ikke funker helt.
Problemet du opplever med Elko termostater er nytt for meg. Vi hadde ikke noe problemer med disse enhetene på vårt testoppsett. Kunne du sende meg an DM med din e-postadresse som du bruker med FH og når problemet skjedde? Det er viktig at tidspunktet er så nøyaktig som mulig.