Develco

Hei. Er det støtte Develco røykvarslere i Futurehome?

Iallefall en del annet develco som går inn. How about it @alivinco - develco smokedetectors supported?

Ok. Takk for svar. Da er det forhåpentligvis håp for å få det inn.

Jeg kjøpte en del develco fordi jeg måtte bytte røykvarslere og tenkte jeg kunne bruke dem som temp sensor i tillegg.
Det virker ikke som om jeg klarer å legge dem til i det hele tatt. (Leggtil-skjermen står bare og spinner/ timer ut)
Ihht manual er disse sertifiserte for zigbee home automation 1.2

Betyr dette at man risikerer at futurehome ikke støtter standard zigbee? Hvordan kan man i så fall vite hva som er hva og ikke?

1 Like

Her er listen over offisielle støttede produkter - og community produkter som en kan sende inn etter en har testet de.
Alt en kjøper som ikke står på listen blir “på eget ansvar” utifra hva jeg har erfart :slightly_smiling_face:

1 Like

Det skulle være mulig å legge enheten til, siden den bruker standard zigbee. Hvis noen klarer det kan vi se om det er mye som mangler for å støtte den.

@diaa jeg klarer ikke pare den i det hele tatt. Jeg antok også at Zigbee villevæee Zigbee, men de snakker ikke sammen

Kanskje enheten gjør noe som ikke helt følger standarden. Det er ikke lett å fortelle hva problemet er uten å teste med enheten

@diaa ville det hjelpe om jeg sendte dere et eksemplar?
Basert på min googling er det en del av develcos produkter som ikke parer med FH uten noen ytterligere forklaring. Produktene er både ok priset, og de ser bra ut, så dersom det er en liten justering hos dere, så vil dette ha stor verdi for mange av kundene.

Takk, men det som trengs mest er å tildele utviklingstid. Legg gjerne til en feature request på Device Support | Futurehome. Det er mer sannsynlig å få det gjort fortere hvis det er flere upvotes på Canny :wink:

1 Like

For evt nye lesere:
Det funker med develco nå. Meget.
Er lagt til en rekke produkter i Notion-listen

2 Likes

Er det også støtte for seriekobling av røykvarslere slik at de utløyser kvarandre?

2 Likes

Jeg lurer også på dette med seriekobling. Kan noen svare på dette?

1 Like

Lurer også på hvordan jeg skal kunne sette opp seriekopling av disse.
Develco støtter IAS WD, men hvordan kan man sette opp i Thingsplex at alarm fra en sensor skal trigge resten?

4.2.4 IAS WD – Cluster id 0x0502
The IAS WD cluster is described in ZigBee Cluster Library Specification.
Using this cluster, a ZigBee device can access a ZigBee enabled IAS WD device and issue alarm warning
indications (Smoke siren) when a system alarm condition is detected.

@diaa maybe you are able to answer here ? :sweat_smile:

Takk @espen .
Seriekobling støttes ikke foreløpig, men det er på vår todo-liste :slight_smile:

1 Like

Kjøpte en Develco Smart Siren i håp om at jeg skulle få den til å fungere sammen med FH og Develco røykvarslere. Får lagt den til, men usikker på hvilke kommandoer jeg kan bruke. Noen som vet?

Hvor ligger denne i løypa?

(Litt fersk her, men ligger den under canny slik at jeg kan vote på den? Fant ingen ting når jeg søkte på seriekobling)

Can anyone see the temperature in FH from the Develco Smoke Alarm?