Easee lader med liten effekt

Har endelig fått lagt til Easee laderen men den lader kun med 1,2kW? Boksen er satt på å lade 3,1kW. Kan ikke se noen steder det mulig å endre på dette parameteren? Noen andre som opplevd dette?

Hei. Som standard i FH appen har du 3 valg på ladingen: Stopp/start, slow (10A, ish 2,3kW) og normal (som er effekten du har satt i Easee-systemet).
Siden den er så lav som 1,2 tror jeg at jeg ville undersøkt i Easee-appen. Ev. prøve å ikke styre den fra Futurehome og se om den oppnår høyere effekt. Hvis du oppnår den samme ladehastigheten ligger problemet enten i Easee eller bilen.

Den er satt på «Normal». Og når jeg lader utenom FH, lader den på 3,1 kW.

Hm, det var litt rart. Her tror jeg det beste er å ringe supporten slik at de kan undersøke nærmere.
Tlf: 23 50 68 47 :+1:

En liten tanke: har du strømkontroll pakke i ditt FH @TerjeA ? Der er jo en effekt-grense som brukeren kan sette selv, som FH prøver å holde seg under. Er ikke Easee med i denne funksjonen @Anders ? (Har ikke lagt inn laderen via playgrounds når jeg har installert strømkontroll hos kunder, men det gir jo mening?)

Hyggelig å se deg på forumet igjen, @Optimus88!
Jo, det stemmer. Easee er tilgjengelig i StrømKontroll. Den lar seg styre på spotpris, og er tilgjengelig for å skalere opp og ned basert på effekt-toppene (gitt at den blir integrert via Playground) :+1:

Saken har faktisk løst seg. Av en eller annen grunn hadde bilen satt seg i modus for kun nødlanding. Det betyr at den lader med begrenset effekt. Hva som har årsaket det vet jeg ikke. Men når jeg endret det til normal lading og la dette inn i FH igjen, fungerte det. Men lurer selvfølgelig på hvordan dette kunne skje.

1 Like