Easy Access Dørlås Signal Problem

Kan jo fort ha kommet ny bugs i FH siden jeg satte dette opp for 3.mnd siden.:neutral_face:

Nå er problemet løst!

Etter kontakt med 2. linje support (“produktspesialist”) hos Easy Access kom det fram at de hadde hatt en del problemer med integrasjon mot Futurehome med 1. generasjon av dørlåsmodulen, og at det muligens fortsatt fantes en del av disse ute hos forhandlerne. Jeg fikk derfor tilsendt ny modul, og integrasjonen mot Futurehome virket: På første forsøk, med Futurehome Smarthub 7-8 meter fra låsen, fikk til og med å låse og låse opp uten videre konfigurasjon, right out of the box!

Så nå vet dere hva dere skal gjøre dere som fortsatt har problemer :slight_smile:

3 Likes

Oi, dette var veldig interessant info! Tusen takk for tipset! :grinning::+1::+1:

Snakket selv med EasyAccess nå og jeg får tilsendt ny modul. Kan virke som at det var et skille rundt desember. Jeg kjøpte min før jul, og har aldri fått til å legge til modulen i Future home appen.

2 Likes

Same her. Eg må seie EasyAccess var veldig greie og enkle å ha med å gjere i så måte. :grinning::+1:

1 Like

Tillater meg å følge litt delvis opp på tråden her.
Fikk ny modul selv og har nå signal.
Men når jeg forsøker å låse opp via futurehome-appen skjer det ingenting.
Fh-appen gratulerer seg selv med suksessfull jobb, men døra er like låst som før.
Testet på iPaden og fikk da låst opp én gang, men siden har døren holdt seg låst.
Får opp status om ok signal og at døren er låst.

Har testet fjerning og reinstall av modul, restart modul, reinstall app.

Hadde satt stor pris på noen hete tips? :slight_smile:

Hei :slight_smile:
Flott om du kan melde dette inn til support så kan det undersøkes nærmere :slight_smile:
Kan nås på +47 23 50 68 47 (man-fre 8-16) eller support@futurehome.no

1 Like

Hei - vil legge til at jeg har en EasyAccess EasyTouch dørlås med Zigbee modul. Kjøpte FutureHome SmartHub V2 og har de samme problemer som nevnt her. Først vil ikke huben finne modulen i det hele tatt, så satt jeg huben og dørlås ved siden av hverandre og fikk kontakt. Fikk t.o.m låse og osv - MEN gleden var kort - siden jeg måtte fjerne batteriene i dørlåsen for å sette den på plass igjen mistet huben signalen og kunne ikke gjøre noe som helst etter det. Fjernet modulen fra appen, så prøvde å legge den til igjen - måtte etter flere forsøk flytte hubben helt inn til døren og selv da tok det flere forsøk. Samme skjedde igjen da jeg flyttet huben tilbake til sin plass (som er ikke mer enn 4 meter uten vegger osv mellom). Dørlås viste i appen men kunne ikke hverken låse eller låse opp. Er ganske motløs akkurat nå, og vet ikke hva som må til videre…