Effektforbruk fra i app

Er det mulig å få opp effektforbruket fra HeatIt Z-TRM2fx og Z-TRM3 i FH appen (ny versjon)?
Energiforbruket for Klima står alltid på 0W i appen.

Jeg har også en panelovn på 2000W koblet via en Fibaro Switch. Når panelovnen slås på så viser appen et forbruk på 2W. Det kan vel umulig stemme!? Mangler det evt. noen nuller her?

Her er i alle fall framgangsmåten for Z-TRM2fx:

Z-TRM3 trudde eg skulle syne effekt utan at ein måtte gjere noko spesielt…?

Oppsett Z-TRM3:

  • Ch0: Ingen rom, Thermostat
  • Ch1: Spisestue, Thermostat
  • Ch2: Utendørs, Sensor (hvis ikke tror jeg denne vil alarmere på lav temperatur - den viser 0 grader)
  • Ch3: Spisestue, Sensor
  • Ch4: Ingen rom, Ikke noe

Er dette riktig bruk av kanaler? Eller må kanal 4 settes opp annerledes for å få rapportert effektforbruk?

PS: Jeg fant ut at de eldste HeatIt thermostatene mine er første generasjon og ikke Z-TRM2fx. Jeg tror ikke første versjon kan rapportere effektforbruk!?

Mot slutten av denne artikkelen finn du kanaloppsett for Z-TRM3:

Som du seier så har ikkje fyrste generasjon Heatit/Multireg effektvisning. Eg lurar på om der finst ei uoffisiell fastvare til desse som gjer det mogeleg å få ut effekt, men no er eg på noko tynn is.

På den første utgaven, så kan du oppdatere til en uoffisiell fw (1.92), som gjør at Heatit/Mutireg rapporterer rele-status.
Du kan med denne, og med informasjon om varmekablene dine, lage virtuelle enheter for å få inn effektforbruket.

Takk for gode tips!

Spørsmål: Jeg bruker gulvføler, men har så langt brukt kanal 3 til å presentere temperaturen i appen. Dvs. Ch3 kan settes til Sensor, og da kommer temperaturen opp i appen. Dersom jeg setter denne til “Ikke noe” så ser jeg ikke lenger temperaturen i appen.
Ch4 kan ikke settes til sensor, den kan settes til Applicance, Blinds, Fan, Heater, Light, Siren eller Ikke noe. Jeg har tidligere satt Ch4 til Ingen rom og Ikke noe, men antar at jeg må velge Spisestue og Heater. Men, ser fortsatt ingen temperatur i appen med denne settingen.