Er det en fremtid for futurehome?

Jeg kan også slenge meg på, har eid og prøvd SmartThings, hubitat, Homey 2019 og Futurehome 1.0, 1.1 og 2.0. Alle systemene har etter min erfaring styrker og svakheter.

Jeg har endt opp med å beholde FH, da det er såpas intuitivt i bruk når det er satt opp, at alle i familien kan operere og forstå appen. Kjører det derfor både hjemme og på hytta som brukes av mange. Samtidig gir TP meg nok avanserte muligheter til å gjøre det aller, aller meste jeg ønsker! TP burde dokumenteres og veiledes bedre, men, medlemmer på forumet har vært til stor hjelp for å lære! :blush:

FH bør absolutt få opp takten på å støtte enheter og å forbedre/utvide funksjonene de leverer. Slik som Strømkontroll, automasjoner 2.0 og alle ulike enheter som finnes der ute.
Samtidig setter jeg stor pris på norsk, rask support (spesielt på telefon,) og jeg liker samtidig å støtte et norsk selskap som leverer gode tjenester.

Tror vel denne debatten aldri kan konkluderes,da smaken, erfaringene og meningene aldri vil være de samme, heldigvis! Det er jo det som driver utvikling!

6 Likes

Jeg må si jeg har sluttet å interessere meg for Futurehome, orker nesten aldri å gå inn på forumet, og jeg har sluttet å forvente at det skal være noen videre utvikling av produktet.

Det er veldig synd at de har rotet bort potensialet sitt.

1 Like

Blir vel full stopp på eventuell fullintegrering av Zaptec-ladere nå, som Futurehome har lansert egen lader?

Alle produktene deres har konkurrenter, og de fortsatt supporterer de.

Jeg tror det er en selvsagt at de kommer til å prioritere sin egne når det gjelder testing, osv, men zaptec og eassee har altfor stor markedsandel for at de skulle droppe støtte og sende de kundene vekk.

Og funksjonalitet i appen blir sikkert bedre på futurehome sin lader, akkurat som det er med Easee/easee-appen (og sikkert zaptec, men jeg har ikke den).

Er litt trist å se hvor sakte det går.
Jeg kastet ut Tibber her i fjor, og nesten så jeg angrer litt.
For den Zaptecappen de har er helt suveren.
Kunne tenkt meg noe lignende her, da den sikret både at vi holdt oss under satte effektgrenser, samtidig som vi var sikker på at EL-bilene fikk strøm.
De justerte kun ned ladeeffekten s man holdt seg på plass.
Futurehome har kun full stopp som opsjon. Funker på Volvoen min, men datterens Peaugeot liker det ikke i det hele tatt. Går rett og slett i frø. Med Tibber så var det aldri noe problem.

Hei :smiley:
Jeg skjønner at det er litt frustrerende @Newbie61, men ting har dessverre gått litt sakte pga. nettopp lanseringen av ELVA. Det har vært veldig ressurskrevende, og er for så vidt fortsatt, noe som har gjort at andre ting har måttet vente.
Det er veldig riktig som @mhenkenis sier, vi har hatt prioritet på vår egen og naturligvis kommer til å ha det, men de andre ladeaktørene er for store for at vi skal utelukke de. Vi har samarbeid med flere av de og vi ønsker å utvikle funksjonaliteten her også.
Vi anser det som bedre for oss og forbrukeren at man heller kan supplere med Futurehome som smartsystem til en eksisterende lader, enn å risikere at de ikke benytter Futurehome i det hele tatt.

1 Like

Hei, @erik! No er det ei stund sidan siste oppdatering frå høgaste hald i Futurehome-systemet. Flott viss de hadde fått til å kome med ei oppdatering snart på kva som er på gong, tidsperspektiv og så vidare.

Ikkje minst så er der ein del sterkt etterspurde saker på Canny som har hatt status “Planned” og “In Progress” i fleire år no. Det hadde vore greitt å fått vite noko om planane i høve til desse. :slight_smile:

4 Likes

Enig, spesielt nå som Canny ikke brukes lenger, og det er flyttet over til Changelog her på dette forumet. Edit: Ser at det kun er Changelog som er flyttet til forumet, ellers brukes Canny fortsatt :sweat_smile:

2 Likes

Smartteknologi-selskapet er i økonomisk krise: – Krevende

Da er vi kommet til punktet der ting må skje. Kundene uteblir, kanskje de har fått med seg utviklingstempoet…

Det hadde vært moro om ledelsen i FH tok dette litt mer seriøst. Jeg forstår at brukerene ikke kan være med å bestemme hva som skal skje i et firma, men det må være mulig å ta til seg noen råd.

Hele styrken til futurehome var folkeligheten, pågangsmotet og at det var en utrolig løsningsorientert gjeng. Det er påtide å gå tilbake til røttene. Gi kundene en funksjon de har stemt frem på canny engang i kvartalet. Lag et så godt produkt at vi er villig til å betale 10kr mnd for å få premium tilgang!

Hjertesukk.

3 Likes