Har brukt Homey selv og gikk fra det. Og jeg mener at for brukere flest som ikke vil ha «home-automation» som en hobby, futurehome er et bedre valg.
Jeg er enig at homey appen er bedre når det gjelder automasjon - uten tvil.
Men om man vil legge 5.000 spenn i enda en teknologi som man må bytte ut etter et par år er en ting.
Så å si ingenting av support er fra selskapet, nesten kun hardware. Og “crowd-based” support, ellers forumet model, har en god del risko - Det har skjed, sikket flere ganger, at en app utvikler bestemmer seg å forlatte en app. Og da må noen andre ta den opp ellers jobber med leverandøren og utvikle en ny app. Et selskap som FutureHome har mye mer inflyttelse enn meg med Adax, Mills, Homey, Hue, osv. når det gjeder ny utvikling ellers rette problemer.
Om jeg skulle kjøpe noe som var kun forumet-basert støtte, ville det ikke ha vært Homey. Home assistent miljø virker mye større og profesjonelt - homey virker bittesmå i forhold - det er hele verden, ikkke bare noen land i vest-europa. Men, jeg har ikke lyst til å ha dette som hobby ellers bruke timevis av tid søking på et forum - om jeg har problemer tar jeg et kjapt telefon til support og de kan gå inn i systemet min (etter jeg gir tillatelse) og de fleste problemer er løst
Min opplevelse av support hos homey er om det er feil med hardware/OS må man smøre seg med veldig mye tålmodighet og null informasjon. Selskapets support var bare tull. Om man velger å kjøpe vanlig (billigere) homey, min opplevelse er at mann finner seg i en helt annen klasse på forumet. Forumet er størrer en FutureHome, men der man må passe seg ellers risikerer man å bli utelukket fra den «good old boys» nettverket - kritikk skal man ikke gi, fordi da kritiserer du en privat person som donerer sin tid. Og det er bare dumt, og man blir fort angrepet av flere.
Men det er min opplevelse, andre kanskje får en annen, og det får de lov til. 
Men som du selv opplever, hverken homey, futurehome, eller noe andre system er perfekt (ellers ville du ikke vurdere å bytte ut over 10.000 i utstyr). Jeg vurderer support som viktigere enn selve automasjon oppsett i appen siden sikkert 80-90% av det folk flest vil ha kan gjøres der. Og basic thingplex er rimelig enkelt.