Er det en fremtid for futurehome?

Jeg må si jeg lurer litt på hvilken vei futurehome er på vei som selskap, ifra å ha markedets best interaksjon med kunder til å virke helt fraværende… Jeg forstår ikke tankegangen her?

Hadde det vært en ide med et lite nyhetsbrev engang i uka, der vi får vite litt hva/om dere jobber med noe nytt og spennende ? Etter lansering av ny hub så er det mange ting vi som «kunder» går å venter på, flere integrasjoner som skulle være «rett rundt hjørnet» som vi ikke har hørt noe om siden.

Kanskje enda litt mer aktive futurehome folk på forumet?

Kanskje folk til og med er villig til å betale et lite
Abonnement for tjenestene deres? Men da må det jo skje noe hver måned….

For meg virker futurehome nå som et selskap som er ifred med å dø, men jeg håper jeg tar feil.

4 Likes

Støtter den “analysen”. Rett og slett merkelig. Futurehome har jo et enormt potensiale som de virker å utnytte dårlig.

1 Like

Er nok flere å flere som føler det same… jeg har nevnt dette problemet etpar ganger… får igrunnen et standard svar tilbake…
Jeg vurdere/kiker nå på home assistant…

Hei,

Takk for tydelige tilbakemeldinger her. I våre tidligere dager var vi bedre å holde kundene våre orientert i hva vi jobber med og fokuserer på, for å skape involvering og engasjement. Vi vil starte med et månedlig nyhetsbrev som oppsummerer hva vi har oppnådd, og fokuset for neste periode. Som vi kan dele på Forum, Blog og Slack.

5 Likes

Takk for svaret, det høres ut som en god løsning. Jeg håper det vil engasjere mer folk rundt futurehome :slight_smile:

Når ting virker kommer engasjementet naturlig

Få di små tingene til å virke og la det avanserte komme siden…

1 Like

Jeg syntes brukerene også er blitt stille.
Det skjer mye mindre på forum/Slack enn før.

Det kan vel være at mange brukere har forlatt futurehome til fordel for et annet produkt som ikke er halvferdig :laughing:

FH var hvert fall raske med et svar når det var snakk om kritikk :upside_down_face:
Jeg synes svaret var bra, forstå meg rett, men når folk stiller spørsmål om funksjoner vi har ventet på over ett år, da får man ikke noe svar i det hele tatt.
Vi har en person fra FH som er mer aktiv her inne, men det burde vært flere enn én person fra de som hadde det som oppgave til daglig.

1 Like

Synes å FH skal bli bedre å kjøre info mot forhandlere og eventuelt gi dem informasjon om kjente feil og problemer. Bruker til tider alt for mye tid på feilsøking på installasjoner. I tilegg så blir man til tider neglisjert i support med beskjed om at det skal meldes vidre til utviklere, å det er ometrent det siste man hører fra den kanten.

Tror fiks av elementære funksjoner (type ting som fungerte tidligere) må på plass. Nyhetsbrev hjelper lite så lenge man ikke leverer på enkle funksjoner.

6 Likes

Helt enig. Eneste som sies er at det jobbes med. Må være mulig å ha en timeline på dette her. Vi har jo ingenting å forholde oss til mens ting ikke fungerer som forventet.

Hva gjelder videre utvikling er det jo helt stopp. «In Progress» på canny er jo helt dødt. Mai 2020 jobbet de med Yale. Sist oppdatering fra FH kom i mars… Det er bare er eksempel.

1 Like

Får se hva som blir skrevet i det månedlige mailen neste uke fra FH tenker jeg… er det ingen progresjon eller deadline for å implementere/fikse ting så tror jeg vi kommer til å se flere FH enheter til salg på Finn etc.

1 Like

Jeg savner også masse moro fra FH, men siden flere nevner manglende aktivitet på Forum og Slack som et problem så vil jeg si at her kan flere gjøre en større innsats selv.

Veldig mange bruker bare disse forumene for å klage på feil etter synliggjøre hvor lite som skjer.

Hva med å heller dele de tingene man får til eller spørre om tips/triks fra andre?
Det finnes jo masse spennende ting man kan gjøre med FH allerede, klart de krever litt arbeid, men hvis man bruker tid på å finne løsninger istedenfor å skrive klager så kanskje totalopplevelsen blir bedre?

5 Likes

Dette er jeg enig i.
Jeg startet en tråd tidligere hvor man kunne legge ut hva man har automatisert i huset :blush: Anbefaler det!

4 Likes

Merkelig at det ikke finnes en fb gruppe for fh slik det mesta av andre konkurrenter har og der en får hjelp og tips på minuttet fra andre brukere. Forum er ganske utgått og tungvint for hvermannsen

Facebook grupper funker fint til ting man trenger hjelp til her og nå, men er ubrukelig når man skal finne igjen f.eks en guide som ble delt for 1,5 år siden.

Personlig synes jeg forum er bedre, da det er mye enklere å finne igjen ting i ettertid, da facebook fort blir veldig rotete

2 Likes

Ja det blir ofte dei samme tingene opp igjen på fb men en får nå hjelp der. Her inne er det jo knapt aktivitet. Vet ikke hvordan fh er sammenlignet med homey i antall brukere i Norge men er vel ikke så stor forkjell og der er det en gruppe med 5500 brukere

En ting som hadde vært nyttig var et noe større “bibliotek” av automasjoner. Endel ligger allerede i forumet, men litt knot å finne frem.Synes selv det er litt terskel å begynne på dette i thingsplex, hvis det hadde vært tilgjengelig flere eksempel og fremgangsmåter så tror jeg det kunne blitt litt mer engasjement rundt dette.

Ellers har også jeg fått litt følelsen av at ting har stoppet litt opp med oppdateringer og ny funksjonalitet. Men ting fungerer stort sett som de skal her, og satser på at denne tråden gjør at det blir litt mer fart på interaksjon med oss kunder og at utvikling av ny funksjonalitet kommer på rett vei? :blush:

3 Likes

Det spørs vel også hvor lenge det kan være økonimisk forsvarlig drift med gratis app-bruk, samtidig som at basen er såpass rimelig, hvis det hovedsakelig er norske brukere. Med norske lønninger, og en begrenset brukerskare kan det fort stoppe opp. Spørsmålet er om folk er villige til å betale litt mer for et norsk produkt fremover, eller om folk faller av i det FH evt setter inn ett nytt gir som krever en sørre masse for å sikre økonomi og utvikling.
Faren med et slikt produkt er at det kreves en del taktisk sleiphet for å komme videre og konkurere med stadig flere aktører innen segmentet.
Jeg håper for min del at FH blir en suksesshistorie, men jeg klarer ikke å se hvordan omsetningen og utviklingen skal kunne øke så lenge di kun tjener røfflig en tusenlapp pr anlegg uten videre inntjeninger

2 Likes