Er det mulig å legge inn at 16A Puck Relé slår seg på ved utfall av WiFi?

Hei,
Jeg har 16A Puck Relé koblet til vv-bereder. Har laget automasjoner slik at den slår seg av en kort periode om morgenen når strømmen typisk er dyrest, og så slår den seg på igjen resten av døgnet. Spørsmålet mitt er om det finnes en mulighet å manuelt overstyre dette hvis WiFi-nettet ikke virker en lengre periode, evt. om det gå å legge inn en funksjon “fail safe ON”. Jeg vil jo ikke risikere å være uten varmtvann hvis det kommer et lengre utfall på WiFi i perioden hvor VV-berederen er slått av vha. automasjonene jeg har lagt inn.

Hei!

Sikker på at denne ikke gjør jobben for deg allerede?

Jeg TROR ikke du klarer å få status på Wifi og bruke det til noe, kan hende det er noe kall/kode du kan kjøre mot en adresse på internett, men det er ikke noe som ligger enkelt tilgjengelig.

Fh lever no uten wifi . Så styringen ligger lokalt på huben din og vil styre uten at du har internett

Jeg ønsker ikke å bruke spotpris, da det kan variere når på døgnet det er dyrest, og jeg må ha kontroll på at vi har varmtvann når det er noen hjemme i huset (i tillegg selvsagt at temperatur skal komme over nivå som hindrer bakterier). Det er bare de få, normalt dyre timene hverdager fra kl. 0800 jeg ønsker at VV-bereder ikke skal ligge inne (etter at alle har dusjet og er på jobb/skole)

Takk for info, veldig nyttig! Jeg skal få testet ut om automasjonene virker selv om jeg slår av internett.

1 Like