FH SDCO inkluderes ikke korrekt

Hei, jeg har 5 FH SDCO brannvarslere.
FH hubben feilet og måtte byttes så alle enheter må legges inn på ny hub.

Jeg har tatt factory reset og lagt inn 5 brannvarslere. Kun en viser temp og fuktighet. De 4 andre ser ok ut men da uten temp/fuktighet og jeg er da ikke sikker på om mer mangler.

Den ene kom rett innn
Jeg har tatt factory reset 3 ganger og prøvd inkluder sikkert 10 ganger.
Oppdatert og Restartet hub.
Kjørt «poll» og «rekonfigurer» og ventet over natten.

Brannvarslerene er fremdeles bare delvis innklidert.

Har noen andre hatt problemer med dette?

Den skal se slik ut etter korrekt innlæring

Evt kan du gå inn på enheten og trykke koble til på nytt

Hei, takk for tips.

Jeg har kjørt factory reset 3 ganger.
Jeg har omstartet hub.

Jeg har klikket poll og «koble til på nytt» i dag og i går.

Jeg sitter ved siden av hub når jeg inkluderer har inkludert på nytt 8-10 ganger.

Har du huket av på sikker inkludering?

Hei

Ja klikker «sikker» og «kjent device».
Bruker guide som beskrevet her.

Hei!
Jeg snakket med support, siden du hadde lagt inn supportbrukerern, og alt ser ok ut med varslerne dine. Har du fått fikset det ila. helgen? :smiley:

Hei

Det er en ny HUB. Den hub alt kjørte på tidligere feilet grunnet fullt minne som ikke kunne frigjøres. Fikk ny på garanti fra Tibber.
Alle enheter blir tatt “factory reset på” så lagt inn da de henger i et z-wave nett som ikke finnes lenger.

En av fem varslere er inkludert korrekt. Når noe mangler på de 4 siste vet jeg ikke 100% om de fungerer som de skal.
Den I TV Stue viser temp og fuktighet. De fire andre mangler temp og fuktighet.
Når jeg kjørte Smoke test på den ene så var det ikke mulig å fjerne test status.

Jeg har har testet factory reset, reboot, exclude/include etc 10+ ganger. Samt “reconfigure”.
Når jeg gjør dette har jeg varslerene like ved hub.

Jeg har også en FH mode Switch som ikke responderer på å holde inne de to øverste knapper i 10 sekunder. Ingen kvitterings blink.
Denne får jeg ikke til å gå i “inkluder” og legge til på nytt.

Nå la jeg til en Fibaro single switch. Den måtte jeg prøve mange ganger med. Når HUB fant denne stod den til “configuring device” lenge før jeg klikket avbryt.
Den kom inn og ser ut som den virker. Denne er to rom lenger borte så kan være avstand som laget litt problemer.