Fibaro Motion Sensor registrerer kun bevegelse

Hei.

Holder på med overgang til ny type hub, og prøver da å legge inn et par motion sensorer som jeg ikke har hatt i systemet fra før.

Jeg får inkludert de, og de legger seg automatisk inn som “Fibaro - Motion Sensor - FGMS-001”, noe som er korrekt.
Problemet er at de registrerer kun bevegelse og ikke temperatur og lystetthet. Temp og lystetthet endres kun hvis jeg poller og vekker enheten. Har prøvd å endre parameter 40, 42, 60, 62 og 64 uten at det hjelper. (Ja, jeg vekker enheten når jeg setter parameter :slight_smile: )

Noen som har tips til løsning?

Hm, dette var ganske snodig.
Kunne du forsøkt å gå inn i Thingsplex → z-wave → sensoren → dev_sys → more… → cmd.group.add_members - group = 1, member = 1_0 → vekk enheten → set.
Det er et forsøk på å assosiere sensoren til huben igjen, slik at den forhåpentligvis blir oppdatert basert på sensoren og ikke polling.

Ser ikke ut til at det utgjorde noen forskjell. Har ikke oppdatert seg siden jeg prøvde dette tidligere i dag

Da vet jeg dessverre ikke hva som kan ha skjedd. Jeg har sendt denne til support, slik at vi får den inn i systemet på korrekt måte og får fulgt den skikkelig opp.
Du blir oppdatert på mail :smiley:

Topp. Prøvde å inkludere en til i går kveld som jeg la i kjelleren i natt. Denne viser fortsatt 28gr og har ikke oppdatert seg siden den ble inkludert :thinking:


1 Like

Hei, kan jeg spørre hvor en kan finne en oversikt over hvilke parameter som endrer hvilke funksjon/innstilling i FH , ser du har nevnt du har endret dine uten at det hjalp. Jeg har Fibaro manualen.

Hei

Parametrene finner du i fibaro manualen😊

Takk, Hvordan vet jeg hvilke verdier som legges inn her endrer hva? Er det bare å skrive noe inn i parameter - lengde - verdi? Klarte ikke helt å se det fra den generelle manualen

Hvis vi ser på f. eks parameter nr. 40, så skriver du 40 i øverste felt, 2 i midterste felt (lengde=parameter size) og verdien du vil ha legger du inn i nederste felt.

I dette tilfellet f.eks 50, hvis du ønsker at ny rapport sendes når lux endres med 50.

Tusen takk, da skal jeg forsøke å endre det slik at lyset ikke slås på før gitt Lux.