"Flåtestyring"

Heihei.

Har Futurehome på “hytta” i Trysil og vi leier ut via leieselskap, noe de fleste andre der oppe gjør også.

Det jeg kunne tenkt meg var at utleieselskaper kunne sette Modes, gjerne via API fra deres bookingsystemer, men iallefall et enkelt web-gui. De har fort over hundre kåker å håndtere så jo enklere, jo bedre.

De pusher gjerne “Strømkontroll” til kåkeierne om de vet at dette er enkelt for dem. Siden det kan være snakk om mange mange enheter som fremdeles ikke har slikt er det en del å hente her.

Jeg har kikket litt på API-dokumentasjonen, men ikke funnet så mye som handler direkte om dette, derfor jeg spør her.

2 Likes

Hei!

Veldig godt innspill :smiley:
Jeg har meldt inn dette til produktutviklingsteamet.

2 Likes

Jeg har allrede snakka med bookingselskapet vårt og er gjerne med på testing og utvikling av dette.

Muligens Mews støtter dette.

www.mews.com

Det virker sånn på disse:

www.grind.no

www.omgi.no

Systemet sørger for å senke temperaturen for å spare strøm når hyttene ikke er leid ut, og setter temperaturen opp igjen i tide til nye gjester sjekker inn.

Jeg driver med utleie av fritidsboliger, og kunne absolutt tenke meg noe slikt, uten at det må være noen stor månedlig kostnad. Helst gratis via integrasjon med Futurehome :smile:

Til info da det er relevant: Jeg har Yale Doorman på dørene, og de har integrasjon mot Airbnb i Yale Home-appen.
Denne snakker med Airbnb-kalenderen, så den lager unike koder til gjestene som fungerer i leieperioden, samt at koden sendes automatisk på Airbnb-melding til gjestene med en gang de booker.
@Anders kanskje dere kan snike til dere noe info fra Yale samt se om Airbnb har noe API info?

…oops her kom visst linker til mine også gitt :innocent:

airbnb.com/h/thecabin

airbnb.com/h/thecabin2

airbnb.com/h/heartofnorway