Futurehome 2 : Huben fra helvete? Eller er stabilitet på hub 2 nedprioritert?

Etter vært svært plaget med driften av 1v1 var jeg glad når denne var ute av huset og en Futurehome 2 var på plass. Etter en del arbeid overføring av data og automasjoner, innlegging av Zigbee-enheter var alt fryd og gammen en periode.
Så startet det: Først en gang, så en gang til etter 2 uker, så en gang hver 2. dag, så en en periode omtrent annenhver time:
Ingen automasjoner fungerer! Alt bare fryser på et punkt!
Og årsaken er at automasjoner ikke er tilgjengelig verken for huben eller meg. Du kommer ikke inn på dem - før de plutselig er der etter kort eller lang tid. Og så virker huben som normalt igjen - om du da klarer å restarte den da (som også er et problem!) - svenskeknappen er flittig benyttet!
Etter en henvendelse på Facebook (Anders) forstår jeg at problemet er kjent, men ikke prioritert enda. En fiks ble lagt inn på huben min - men den hjalp lite! Problemet er bare blitt verre og verre - og jeg nærmer meg et standpunkt.
Er ikke stabilitet på den nye huben verdt å prioritere høyest av alt? Eller skal vi måtte leve med huben fra helvete?


Hei Børre!
Det kom en oppdatering på tpflow (som styrer automasjonene på huben) i forrige uke. Husker du om du kjørte oppdatering før eller etter denne feilen dukket opp igjen?
Grunnen til at jeg spør er at dette er en av tingene oppdateringen skulle fikse.

God formiddag!
Feilen dukket opp for andre gang 20. november - da hadde den skjedd med en god tids mellomrom. 21. november hadde dere vært inne med fixen. En stopp eller to var det nok etter dette også.
Det er nok etter oppdateringen ble installert at intensiteten i problemstillingen for alvor satte inn. Flere stopp i går, stopp i natt og i dag formiddag. Og - selv om du kommer inn på Automasjoner etterhvert ser det ut som omstart må til for å få ting i drift igjen.
Og - huben vil ikke omstarte - må en 3-4 forsøk til før den gjør det (“No response from smarthub”)…
Jeg lurer stadig vekk på hvorfor jeg gidder alt dette styret og ikke heller velger et annet produkt!
Likevel: Dere er velkommen til å gjøre en pilot-test hos meg om dere tror dere har en løsning på problemstillingene.

Jeg fikk samme problem da jeg installerte tpflow 1.5.6, denne ble så resatt av support til 1.5.4, og siden har det virket. Flowene ble plutselig borte, noen kjørte, andre kjørte ikke, og mange variabler fikk helt spinnville verdier. Det hjalp forresten (etter jeg hadde installert 1.5.6) og skru av huben en time, uten at jeg skjønner hvorfor.