Hei, jeg finner ikke Ultraloq på listen over støttede dingser, men jeg ser de har listet at de kjører zwave og kan koble til andre hub’er som smartthings.
Hvordan vil futurehome fungere om jeg klarer å koble de til hverandre? Er dette noe som må utvikles og settes opp på futurehome’s side, eller kan kommunikasjonen med zwave gjøre at det kan fungere uten noe ekstra arbeid?
I prinsippet kan alt av Z-Wave-utstyr fungere i hop med FH, men så lenge det ikkje står på lista over støtta produkt så vert du prøvekanin.
Eg kan ikkje hugse å ha høyrt om Ultraloq før, så eg har diverre ingen erfaringar å dele. Viss du har flaks så kan det vere nokon andre her på forumet som har prøva og kan seie deg om det går eller ikkje.
En annen ting er vel at den er kun beregnet for de som støtter Z-Wave Plus (908.4 MHz, 916 MHz)
Noe som tilsvarer nordamerika.
Den europeiske frekvensen ligger på 868-869.
Z-Wave Plus har vel ikkje i seg sjølv noko med frekvensen å gjere, det er vel berre ein nyare standard enn “grunnleggjande” Z-Wave.
Når det er sagt så har du heilt rett i at denne tydelegvis ikkje finst for det europeiske frekvensspekteret for Z-Wave, i alle fall ikkje på den nettsida som trådstartar har lagt inn lenkje til. Bra presisering, eg gløymde å sjå på dette.
Neida, tenkte frekvensmessig ja. Om det er Z-wave 100 serie eller frem til nåtidens siste som jeg mener er 800 serien rullet ut i ca. 2021 spiller ingen rolle.
Når man skal bestille noe som ser stilig og kan fungere utmerket i “Ditt” smarthus må man sjekke at den er kompatibel med EU frekvensene.
Denne siden her sier noe om de forskjellige frekvensene som benytter av hvilke land/regioner
Tusen takk for hjelp! Jeg var ikke engang klar over at det var forskjellige frekvenser for NA vs EU…
Da tenker jeg at jeg avventer et slikt kjøp, men tar med meg god informasjon om hva jeg skal se etter om jeg kommer over andre “stilige” smarthus løsninger!