Gladnyhet for de med Heatit Z-trm2fx

Det ser jo slik ut fordi denne løsningen er et hack. Sikkert bedre enn ingenting, men ikke særlig elegant.

Jeg har nettopp fått montert trm2fx og lurte på en ting. I displayet viser setpunktet på alle selv om det er målt verdi som er standard på disse.
Jeg tenkte å prøve og sette parameter 14 til 0 for sikkerhets skyld, men dette kan kun gjøres på kanal 0. Har det noen funksjon å gjøre det på kanal 0 når det er kanal 1 jeg har lagt i gjeldende rom osv?
Eller har noen en annen løsning? :blush:

Du set parameter for kanal 0, som du seier. Desse vil verte gjeldande sjølv om du brukar kanal 1. Parameter vert sett for heile eininga, ikkje berre denne eine kanalen. :blush:

Det var slik her også. Eksluderte, nullstilt termostat og la den inn på nytt (mener jeg å huske at jeg gjorde). Har vært riktig siden i hvert fall. Enheten skal dukke opp som “Heatit - Z-TRM2FX” og ikke “411_3_514”. Dersom enhet ikke får riktig navn bør den slettes og legges inn på nytt hvis ikke må enheten konfigureres fra bunnen av ihht til manualen.

Ok, her kom ingen inn med navn som “Heatit” osv, men det står i manualen at målt temperatur skal være default.
Jeg har lagt til fem stk, og noen flere ganger, og alle kom inn på samme måte med rare navn med tall osv.
Må jeg bare fortsette til de kommer inn med Heatit navn?

Jeg måtte prøve 5-6 ganger på enkelte.

Jeg får prøve igjen med en av de.
Er det da slik at FH har laget et oppsett av disse termostatene på forhånd med innstillinger? Hva er forskjellen på disse kontra Heatit sine standardinnstillinger?

No nyss (etter at eg oppdatera til vinculum 3.0.23, trur eg) så endra 2/3 av kanal 4 på mine Z-TRM2fx seg frå klima til ljos. Eg fekk ikkje endra dei tilbake i ny app, eg måtte gå via gamal app for å få ordna det. :thinking: Er det andre her som har opplevd det same?

Template for Z-TRM2fx set i alle fall parameter slik at du får opp målt temperatur i displayet og ikkje settpunkt. I tillegg vert der justera på rapporteringsintervall for temperatur og effekt så ikkje termostatane skal “spamme ned” nettverket. Det er det eg veit om, i alle fall. :blush:

Sjekket her nå, og ser at det er endret til lys her også… Men jeg fikk endret tilbake til klima i ny app

1 Like

Jeg prøvde å endre parameter 14 til 0 på den ene, men den viser fremdeles setpunkt.
Displayet viser vel alle desimaler og ikke kun halve grader?
Målt temp er nå 24,2 mens display viser 24 som er setpunktet.

I manualen for nyaste fastvare så er verdiane for parameter 14 bytte om. Prøv omvendt av det du gjorde og sjå om det hjelper. :blush:

Det kan se ut som dette virket på et par av de.
På et par andre virker det som de gikk litt i lås etter jeg endret parameteret. Nå responderer de ikke på endringer i appen lenger og oppdaterer seg ikke etter jeg endrer manuelt på termostaten. Jeg har prøvd å restarte huben og appen. Er det noen måte å restarte termostaten på uten å resette den? Bare prøve å ta sikringen?
Jeg håper virkelig ikke dette skal bli en ting på termostatene samme som jeg har hatt med lys, at de henger seg opp fra tid til annen.

Hald inne midtknappen i nokon sekund, så slår han seg av. Same prosedyre for å slå på att.

1 Like

Prøvde det uten hell. Termostaten virker manuelt, men virker ikke å ha noen kontakt med huben lenger.
Temperatur endres ikke i samsvar med appen, effektmåling viser ikke noe trekk når kablene er på og temperaturen i klima oversikten viser ikke samme temperatur som inne på kanal 1. Den siste der var vanskelig å skjønne hvorfor skjedde.

Termostaten ble testet og reagerte fint mot appen tidligere i dag da den ble satt opp første gang.

Det er en midlertidig workaround for noe større som er i utvikling nå.
Litt forklaring kan finnes på feedback siden:

1 Like

Har prøvd denne workarounden men fungerer ikke. Kanal fire viser effekt når jeg går inn på den, men ingenting viser for det nye rommet jeg lagde.

@nilsml Får du opp effekt på klima inne på energikortet fra dashboard ? :slight_smile:

Der står det Heatit - ZTRM2FX ch_4 0W
Har sjekket når varmekablene faktisk er på, men står 0W da også.

Kunne du prøvd å ekskludert og deretter inkludert enheten igjen?