Skal se om jeg forsøker det. Akkurat nå fungerer alt bra inkludert Tibber, så det er ikke så veldig farlig med effektavlesning. Syntes bare det var litt rart at det ikke fungerte.
På tide å fikse dette nå? Workarounds er fint mens man venter på feilrettingen, men nå er det på tide å fikse dette!
Det hadde vore fint med ein meir permanent fiks etter kvart, ja. Det fungerer slik som det er no, men eg tykkjer det vert noko uryddig med dette ekstra rommet. Viss ein kunne skjult rom/område i appen så hadde det blitt meir elegant, men framleis berre ei mellombels løysing.
Noen som kan dele en punkt for punkt beskrivelse på hvordan man setter opp dette?
Må man ekskludere enhetene og inkludere dem på nytt, for å sette opp kanal 4. Eller er det mulig å redigere dette via appen?
Hvordan legger jeg til kanal 4? Får ikke opp noe i innstillingene når jeg går inn på enhetene.
Om du ikke får opp kanal 4 inne på enheten ville jeg prøvd å inkludere de på nytt.
Du skal kunne redigere de i appen uten å legge de til på nytt om du allerede kan se kanal 4 der. Om ikke må de nok inkluderes på nytt.
Dette er vel den gamle typen, som kom før Z-TRM2fx. Den har berre ein kanal.
Modellnavnet er hvert fall ikke det samme som mine, så kanskje @Torfinn har rett.
Kanalene skal også stå øverst på det bildet, ikke nederst.
Det er blitt sagt at det står Multireg på 1 generasjon, og at står det Heatit så er det z-trm2fx, eller nyere.
Jeg har begge deler, men det ser uansett helt likt ut i appen.
Ok, da er jeg usikker på hvordan jeg kan se om det er 1 generasjon, eller ikke.
Men er det mulig å sette opp effekt måling/ visning på 1 generasjon?
Ref det som beskrives her:
Hvis den kommer inn med bare en kanal, og TF016 som modell (som i ditt tilfelle), så er det 1. generasjon.
Det er mulig å få til hvis du kjøper en kabel og oppdaterer den til versjon 1.92.
Da sender den relestatus (evt.binary.report: true/false) som du kan bruke i en flow der du setter opp en virtual device. Hvis du vet at varmekablene dine er på f.eks 1200 watt, så kan du få den til å rapportere 1200w når releet er aktivt og 0w når releet er inaktivt👍🏻
Takk @lgrubbmo
Fant mer om dette her: https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/3585-heatit-oppdater-til-v192-med-uoriginal-kabel/
Bestilt kabel/usb, så blir det spennende å se om det går🤷🏻♂️
Var den guiden jeg fulgte når jeg oppdaterte mine også👍🏻
Opprettet eget rom i 1 etg og la inn kanal fire inn her. Byttet navn til noe oversiktlig og la den inn i rommet og som termostat. Riktig?
Ang kanal 2 og 3, hvordan vet man om man har gulv- eller romføler?
Hei!
Det skal være riktig. Husk at det ikke må ligge noe annet enn Heatit kanal 4 i dette rommet (det kan være flere av samme type).
Her er kanalene:
- Kanal 0 = Fysisk enhet for konfigurasjoner og lignende.
- Kanal 1 = Termostaten
- Kanal 2 = Ekstern romføler
- Kanal 3 = Gulvføler
- Kanal 4 = Rele
Hvis du ikke har koblet opp noe på enten rom- eller gulvføler vi den kanalen den tilhører melde 0 grader.
Om du ønsker mer info, sjekk gjerne ut denne: https://support.futurehome.no/hc/no/articles/360024232292-Heatit-ZTRM2fx-Termostat
Ok. Ja, jeg legger kun kanal 4 for alle Heatit jeg har i dette rommet og ikke noe annet.