Får ikke kjørt snarveier, kjent problem?
Endring av modus, styring av lys funker fint. Men snarveier skjønner ikke Google samme hvor enkelt man navner dem i FH
Får ikke kjørt snarveier, kjent problem?
Endring av modus, styring av lys funker fint. Men snarveier skjønner ikke Google samme hvor enkelt man navner dem i FH
Samme her. Har hatt den gamle Google Home integrasjonen i ett par år der snarveier fungerte fint. Etter jeg gikk over til denne så virker ikke snarveier for oss lenger. Litt kjedelig da det var de vi brukte mest.
Hei. Jeg har snarvei i appen, f eks “solskjerming øst på”. Mener du at jeg kan si til google “aktiver solskjerming øst” så funker det?
Hei. Styring av lys: det ser ut som jeg får kun styrt alle lys samtidig, ikke et og et rom. har noen fått til å styre hvert enkelt rom?
får heller ikke kjørt scener på denne måten: f eks ønsker jeg å si “hey google jeg er hjemme”. Da ønsker jeg at hjemme modus aktiveres, men dette fungerer ikke da jeg er nødt til å knytte scenene til ett rom! Noen som vet hvorfor?
Det fungerte som du sier under beta testinga, men jeg får heller ikke snarveier til å fungere etter jeg gikk over til endelig versjon🤔
Edit: Ser nå at det er ingenting som virker hos meg.
Alle enheter står som frakoblet i Google Home appen
Jepp, “Aktiver” fulgt av navnet på snarvegen (med navnet nøyaktig slik det er definert i FH).
tusen takk! da skal jeg hjem og teste det!
Til dykk som har fjerna tilknytning til gammal beta og lagt inn ny, kva er oppskrifta?
Har prøvd gjentatte gonger over fleire dagar, men er framleis like langt…
har ikke beta, gikk rett på den siste versjonen. Prøvd å avinstallere app og legge til på nytt? Har i hvert fall løst en del problemer for meg tidligere. Når det er sagt så sliter jeg med å koble det opp mot iOS. Fungerer kun på android her hjemme og får opp samme melding som du får når jeg prøver å legge opp med iPhone
Prøvde igjen i dag og vips så fekk eg lagt det til Men snarvegane (som tidligare låg inne som atmosfærer i Google Home) er borte
“Synkroniser mine enheter” hjelper heller ikkje
Hei igjen. Nå har jeg prøvd alt for å få til solskjerming ned men det fungerer ikke. Jeg ser også at futurehome skriver at denne funksjonen ikke støttes. Gjorde du noe spesielt for å få dette til å funke?
Hadde vært fint å få en avklaring i forhold til snarveier som ikke virker via google home. Ble litt downgrade for min del når den gamle integrasjonen fungerte.
@Admir du må lage en snarvei i Futurehome som heter solskjerming ned f.eks så sier du altiver solskjerming ned til Google. Funker hos meg
Opprettet en ny snarvei i ny app. Synkroniserte enheter deretter virket alle de gamle igjen også. Flott😃
Det kan virka som om FH, eller Google, har fiksa problemet på sine serverar. Prøvde “Synkroniser min enheter” igjen no nettopp, og plutselig virka dei gamle snarvegane - tilgjengelig som atmosfærer under rutiner i Google home - uten vidare om og men (har ikkje oppgradert eller lagt inn nye snarvegar etter forrige forsøk)…
hei. jeg har snarveier for dette. hos meg heter en av de “screens øst på”. når jeg sier aktiver screens øst på så skjer det ingenting. lurer på om dette er fordi “screens” er fremmedord og bør erstattes med “solskjerming”… skal prøve å endre navn for å se om det hjelper…
takk for hjelpen så langt!
Eg gjekk også vekk frå “screens”, meinar eg bytta ut til “solskjerming” fordi assistenten oppfatta det betre. Du kan jo også sjekka loggen…
Akkurat nå får jeg bare feil fra Google om at den ikke får kontakt med FH
Hm nå funka det igjen, nå funker snarveiene også
Jeg får rett og slett ikke logget inn og koblet FH sammen med Google fra Home appen. Får beskjed om feil passord, og det er det IKKE
Funker kjøring av snarveier for andre i æfta?