Heatit trm-z3

Hei jeg har en classic hub og har installert en heatit trmz3,men ved inkludering får jeg bare kanal 0 og 1 men manualen sier jeg burde hatt 4 kanaler er det fordi jeg har gammel hub? Noen som har testet?

I fylgje produktstøttesida til FH så støttar den gamle huben Z-TRM3 så lenge huben er oppgradert til versjon 1.9.xx. Viss du framleis er på 1.7.xx så vil det ikkje fungere.

Jeg har 1.9.73 på hub så da er det nok noe annet rart her.

Då ville eg prøva å ekskludere og inkludere på nytt. Forgjengaren kunne i alle fall vere noko vrien å få lagt inn. :blush:

Ja den var litt plundrete å få lagt til ,har forsøkt ett par ganger inkludering og eksludering testet både usikker og sikker inkludering men det står ingen steder hva som skal brukes. :thinking:

Eg ville bruka usikker. Der er ingenting å tene på å bruke sikker inkludering på ein termostat. Det einaste du oppnår er at den vert vanskelegare å leggje til, og at du får meir trafikk/belastning på Z-Wave-nettverket ditt.

Med mine Z-TRM2fx måtte eg sikkert opp i seks-åtte forsøk på enkelte av dei, så det kan hende du berre må prøve nokon gonger.

Ok takk for hjelp😊skal teste litt imorgen ,slette og legge til flere ganger

1 Like

Jeg har måttet flytte huben for å få den nærmere termostatene også for å få de inkludert

Har nå hub ca 2m fra prøvd å ekskludere nå 10ganger men den vil ikke. Har også forsøkt restarte hub flere ganger.

Gjorde nytt forsøk foretok factory reset på termostat da fikk jeg ekskludert den ,flyttet hub nå 30cm fra termostat brukte usikker inkludering nå 20 ganger får bare kanal 0 foruten en gang hvor jeg fikk 0 og 1.
Ser ikke ut til at det blir noe smart termostat her huset burde ikke være så problematisk og legge til en enhet.

Hm, nei, det var då voldsomt… Så gjenstridige skal dei ikkje vere.

Eg hadde teke ein telefon til FH support i morgon når dei er på kontoret att, for her må det vere noko som ikkje er som det skal.

Ordnet seg med hjelp fra support😊

2 Likes

Hva var løsningen her? Har samme promblem…

Fikk omsidert inkludert den med kanal 0 men tidligere så kom enhetene mine inn med separate kanaler men nå velger man kanal 0 og slider øverst mellom de forskjellige kanalene da fikk jeg opp resterende kanaler.