Heatit ZTRM2fx fryser

Sliter med at Heatit ZTRM2fx henger seg opp og slutter å varme til tider, men viser temperaturen i rommet på fryseridspunktet i displayet. Altså fremstår alt i skjønneste orden frem til det begynner å bli litt kaldt i rommet. Og det kan skje samtidig med samtlige 7 stk her som er koblet opp mot FH.

Noen andre med samme problem? FH mener de ikke kjenner til problemet. Teorien min er at det er noe i kommunikasjonen fra FH som får de til å fryse.

Ved å justere opp og ned en halv grad aktiveres de igjen og begynner å varme.

Er glad jeg ikke bruker dette systemet på en hytte. Ville jo risikert at termostaten plutselig slutter å varme.

Hei!
Dette høres veldig rart ut. Kunne du forsøkt å ta en eller to av de ut av systemet for å se om de fungerer som de skal da? Det hadde vært interessant å sjekket det. Siden du sier at vi ikke kjenner til dette regner jeg med at du har vært i kontakt med supporten vår? (antar da også at de melder dette videre) :smiley:

Eg sleit med noko av det same. Viss eg ikkje hugsar feil så var det dette som gjorde at eg fekk bytta alle mine Z-TRM2fx til Z-TRM3 på garantien. :+1:

1 Like

Hei. Ja, har vært i kontakt med support. Er usikker om hvordan det er meldt videre, men synes det er noe merkelig at det skjer sporadisk, men når det skjer intreffer det på alle sammen samtidig. Er jo ikke usannsynlig at de er delvis defekt.

Ellers takk for at du delte din opplevelse Torfinn!

2 Likes

Eg fann faktisk att E-postkorrespondansen eg hadde på dette. Problemet høyrast heilt likt ut: Termostatane fraus, og så måtte eg stille ei halv grad opp/ned og attende att for å få dei til å fungere. Dette skjedde sporadisk med fleire av dei me hadde (15 stykk totalt).

Eg tok saka opp med Heatit, og dei svara omtrent med ein gong at her var det berre å ta kontakt med elektrikar og få skifta heile ruklet, for dette var visst eit kjent problem. Prøv å ta kontakt med dei du òg, det kan ikkje skade. :+1:

1 Like