IDLOCK150 - kan ikke velge type

Ny hub, firmware oppdater på idlock.

Finner den ved sikker inkludering (ny app også)

Får ikke valgt type, sier bare «ikke noe»

Tips?

Prøv å pare den nærmere hub, eller øk zwave mesh frem. Jeg hadde samme problem med danalock - tok den av, og paret den i samme rom som hub (den er i en annen etasje, og 8m unna i luftlinje) og siden har den vært smertefri. Når en får slik som du, eller zwave_0_0 feks så har den ikke klart å lese enheten riktig. Kan prøve å fjerne og legge til igjen, og evt gå nærmere som sagt. Men obs: må sikkert ha sikker inkludering og evt med s2 pinkoden

1 Like

Løste seg, måtte inkludere på nytt, det rare var at alt så helt greit ut bortsett fra type…

1 Like

Har samme problem. Har et splitter nytt hus hvor alle termostater har zwave samt solskjerming med zwave moduler og alt fungerer utmerket. Men den forbaska idlocklåsen får jeg ikke lagt til riktig. Ved inkludering så finner den ny enhet men popper opp device not found i et lite popup vindu som er synlig i 2 sekund før jeg kommer inn i dette vinduet . Får ikke valgt type og vet ikke hvordan jeg fåe ordnet dette. Har prøvd å plassere huben 1 meter ifra døren. Ekskludert og inkludert på ny. Byttet zwave modul i idlock150…så nå er jeg litt lost…


Hei!
Har du benyttet sikker inkludering i prosessen her? IdLock’en krever sikker inkludering for å få funksjoner. Dette velger du ved; legg til enhet → z-wave → sikker inkludering → start.
Om det ikke funker, anbefaler jeg å ringe support: 23 50 68 47

1 Like

Hei,

Det funket etter et par forsøk med sikker inkludering :smiley: . Takker og bukker for hjelpen.

2 Likes