J&EL Zigbee pære

Noen som har prøvd disse?
Var latterlig billig, så bestilte like godt 10stk, så får jeg teste når ny hub er på plass :blush:

https://www.elektroimportoren.no/led-paere-6w-e27-zigbee/3802941/Product.html

Har bra erfaring med de, og fungere som forventet.
Men fikk de ikke til at koble opp mot FH-Hub. Så parret de mot philips hue istedet, uten problem.
Kjøre dim. og på/av funksjonen via hue connecting i playgound.

Hadde håpet på at de gikk inn direkte i FH, da jeg ikke har hue hub🙈 Krysser fingrene for at direktestøtte kan komme🤞🏻

Hvordan oppfører de seg etter et evt.strømbrudd, eller at fysisk lysbryter blir slått av/på?
Vil de da slå seg på, eller husker de siste innstilling?

Det er en av ulempene ved at de ikke er integrert med FH-Hub at de slår seg på etter et evt. strømbrud og de husker ikke/understøttes ikke av Hue med forrige verdi/innstilling på lysstyrke.
Om de kunne parres direkte med FH-Hub hadde det vert det beste, men om man kan leve med ovenstående så fungere de greit til en ganske fornuftig pris, men vil anbefale å velg et fult integrerbart alternativ hvor lyset benyttes ofte.

Hvis du har en fysisk bryter plassering ville jeg kanskje heller investert i en fibaro switch eller lignende? Da blir problemstillingen med at bryter slåes av, borte.

Tenker å bytte ut alle pærer i kjeller uten oppholdsrom (kun et oppusset treningsrom, ellers er det kun “grovkjeller”/lagringsplass. Det er tilsammen 8 lysbrytere sånn det er nå🙈

Tror kanskje løsningen blir zigbee pærer i alle lys, bortsett fra i trappenedgang. Der tenker jeg det blir en single switch eller lignende bak lysbryteren, så får den styre alle zigbee pærene👍🏻

Men de som du nevner at er i mange rom- hva med en fibaro eye/neo coolcam z-wave sensor/aeotec multisensor, og lys ved bevegelse automasjon da? Og heller ha litt lengre holdetid om det er flere rom?

Og evt 3d printe deksler over bryterne ?

Innser at jeg har blandet denne tråden med ikea dimmeren🙈

Ja, jeg tenkte å ha bevegelsessensorer i tillegg, men greit med en “master bryter” uansett👍🏻

Ser at det ikke var helt korrekt det eg skrev tidligere ang. mønstret for lyspærene. Ser at etter oppdatering på Hue-Hub så husker den faktisk lys styrke/dim. nivå no, det samme er ved av/på og strømbrud så slår de seg på med lysnivå som de ble slått av med.
Har nettopp installert tre stk. Namron E14 zigbee lyspærer og disse kan parres med FH-Hub.
https://www.elektroimportoren.no/led-paere-5-3w-dim-e14-zigbee/3802963/Product.html?Event=livesearch

Så bra👍🏻 Da får vi se om jeg blir fornøyd😊

Om du bor i Bergensområdet kan du få en Hue hub av meg…ligger og slenger i boden, og blir ikke brukt :stuck_out_tongue: Her er det one-hub show, og går det ikke rett inn i FH, venter jeg heller på støtte :stuck_out_tongue: Liker ikke UI i Hue hub, og har bare 2 hue pærer, samt en remote :stuck_out_tongue:

Takker for tilbudet, men bor i Trøndelag🙈 krysser fingrene for direkte støtte etterhvert jeg også. Jo færre huber og systemer, jo bedre👌🏻

1 Like

Vet ikke om det har kommet en oppdatering på zigbee eller noe hos FH, men nå gikk de inn med en gang til meg👍🏻 Eneste ulempen er at når de slås av i appen, så blir status noen ganger feil.

Da er det bare å lage sak på feedback.futurehome.no :+1:t2:

1 Like

Så der var en zigbee oppdatering for noen dager siden, så kanskje det fungere no, skal prøve det, Takk for info.

1 Like