Julelys utendørs

Jeg tenkte å henge ut julelys etter hvert langs et rekkverk på ca 25m. Vi hadde foretrekt lys av cluster typen med mange konsentrerte lys, men om noen har god erfaring med andre typer setter jeg pris på tips. Fordel om den kan forlenges.

Jeg har sett på Jula sitt Anslut system, men jeg ser mange har bob-bob erfaringer med det.
Noen som har tips her når det nærmer seg juletid?

Og hvis dere har tips til hvordan det evt kunne inkluderes i FH eller smartifiseres på et vis er det veldig pluss :blush:

1 Like

Ser at du diverre ikkje har fått noko svar på denne, sidan eg lurar på det same.

Har du funne fram til noko god løysing? :slightly_smiling_face:

Jeg gikk for Europris sitt Hafjell sett. Det var IP65 godkjent med god, tjukk kabel og det var fem års garanti på det. Det kom i lengder på ti meter og kunne forlenges opp mot 400 meter, tror jeg?
Men kunne også sette sammen forskjellige typer lys som vanlig lyslenke, “istapper”, kuler osv.

Det var ikke sånn tett i tett med lys som jeg skrev først, men jeg er egentlig glad det ble med 10 cm mellom lysene nå. Det er også på tilbud nå, ser jeg, så vi må kanskje kjøpe mer til neste sesong :sweat_smile:

Her er startsettet man trenger, så er det utvidelser man kan kjøpe i tillegg.

2 Likes

Kult, kanskje man skal handle seg et slikt til neste år! :slight_smile:

Hvordan fikk du det inkl i FH, noen spesiell smartplug e.l.?

Var kanskje ikke spesifikk nok, men har dessverre ikke fått i kludert dette i FH ennå. Jeg ser jo for meg at det skulle gått fint med en Fibaro switch i utestikket? Det skal jo ikke komme vann inn i disse?

For min del blir de sikkert bare stående på hele døgnet frem til en smart løsning dukker opp. Jeg har 30 meter og tror ikke den trekker mer enn 20-30W så det er ikke krise ennå.

2 Likes

Jeg har kjøpt div lys fra clas som jeg har koblet sammen. Så har jeg en popp utendørskontakt med z-wave som slår av på lysene til div tider. Kontakten er koblet til en skjøteledning og henger litt ute av vær og vind. Har kjørt dette i tre år funker fint.

2 Likes