Kjapp step-by-step

Hei,
jeg forsøker å sette meg inn i dette og har gått til innkjøp av:
Futurehome smarthub
6 stk Heat-it Z-temp2
2 stk Z-water

Det skal da styre VBV i huset.
Jeg har inkludert alle enhetene, og forsøkt å sette meg inn i så mye som mulig.
Jeg har IT-bakgrunn og skulle få til dette greit, men jeg klarer ikke helt å få teken på denne appen.

Kunne en vennlig sjel forklart meg med teskje hva jeg må gjøre for å få termostatene og z-water til å snakke sammen?

I tillegg lurer jeg på om det er feil at jeg ikke kan styre temperatur fra termostatene fysisk, etter at de er innlært? Får kun opp LOC når jeg forsøker.

  1. koble zwater portene til aktuator.
  2. legg rett chanel inn i det rommet hver VBV er.
  3. test i app med å skru på sonen.
    Da hører du et klikk fra zwater og sjekk at rett aktuator åpnes.
  4. Legg ztemp2 inn i samme rom som VBV sone.

Når en varme enhet og en temp sensor ligger i samme rom vil du automatisk få en temp slider i app under klima.

Det er en ting til man må gjøre for å kunne styre temp fra knapper på ztemp2.
Jeg må søke set opp. Har lest det her eller på slack.

1 Like

Takk for hjelpen. Når du sier test i app med skru på sonen. Hva tenker du da? Jeg har i alle fall vært å målt med multimeter at det er spenning over aktuatoren. Skal da både Z-temp og z-water legges i gruppe 4? Og deretter skal de snakke sammen? Og da må jeg vel lage en automasjon i FH?

Når du legger til en enhet gir du den et navn. Og så legger du den inn i det rommet den hører hjemme.

Hos oss har vi feks «Gulvvarme barnerom».

Når «gulvvarme barnerom» er alene i rommet dår jeg en av/på knapp under «klima».
Kan da teste med å skru på knappen.

Husk også å sette zwater kanalen i det rom du jobber med til type «varme».

Når jeg så legger en sensor som tar temp inn i «barnerom» endrer av/på seg til en slider for temperatur.

Videre for ztemp må man gjøre et steg til for å kunne styre temp fra den fysiske ztemp bryter.
Jeg har ikke denne selv men du kan lese om det på slack posten jeg sendte.

Takk for hjelpen. Ser ut som det er oppe å gå nå på den aktuatoren jeg tester. Glemte at den stenges ved 24v spenning og ikke lukkes. Det betyr at jeg egentlig ikke trenger å sette asosiasjoner på z-water og z-temp?
Fant ikke ut dette med ztemp, og hva jeg må gjøre for å kunne bruke den manuelt.
Men jeg får undersøke videre.