Klima læring?

Endring av modus slik jeg forstår feks fra natt til dag modus endrer f.eks at klima går fra 20 til 22 grader… finnes det eller planer om at klima kan lære litt underveis slik at det er feks 22 grader når klokka er slagen og ny modus slår inn? Med tanke på strømpriser og utnytte billig strøm kan det jo og vær en ide å varme opp før morgenrushet… Kanskje og en styring av vvb som de fleste sikkert har stor nok til at den kan gå av på morgen på igjen på dagen og av litt på ettermiddag… En kan vel bruke timer funksjonen i automatisering, men spes klima kunne hatt noen kriterier som strømpriser og hvor la g tid en oppvarming tar…

Noen forslag til løsningen?

1 Like

Har du gammel hub kan du bruke tibber til dette.
Integrasjon mot ny hub var nesten klar i tidlig høst, men har ikke sett noe til den enda🙈

Tibber fungerte veldig bra på gammel hub. Varmestyring var det beste med FH og hovedgrunnen til at jeg har valgt FH.

I påvente av at dette skal komme på ny hub kjører jeg Mill ovner rett mot tibber og radiator med Tadoo rett mot Tibber.

Enig den gamle var god mot tibber…
savner funksjoner hvor lys justeres tilpasset behov… bruke lux sensorer som allerede er på… moduser er bare av på… Og appen er heller ikke mye å skrøyde av… synes FH blir tatt igjen på oppløpsiden her nå… Selv om det fortsatt er bra ting med FH

Lys som går på uavhengig av om sola lyser rett inn på rommet hører ikke hjemme i et smarthus🙈 synes appen er pen, men den har nå vært ute i ca et år(?), og fortsatt er det mye som var mulig i gammel app, som ikke er tilgjengelig på den nye, så synes ting går ALT for tregt å få på plass🙁

Er i tenkeboksen om jeg skal bytte system, da jeg vil ha smarthus som fungerer som jeg vil nå, og ikke om flere år frem i tid