Minimumstemperatur

Hei. Når tror FH at det kommer støtte for lavere temp enn 10 grader i app? Noen ganger ønskes det å kunne justere temp med til 2-5 grader. Kansje i enkelte tilfeller under 0 grader også ved f. eks. styring av varmekabler ute (snøsmelt). Har vært ønsket ganske lenge nå…har det ikke?

4 Likes

enkelte termostater har minimum 10 grader, men egen funksjon for snøsmelt/tining :slight_smile:

Har ikke lekt for mye med varmekabler, men har du sjekket om ikke det kan lages en custom flow for 5 grader i thingsplex?

Tenker uansett det bør være støttet som standard i appen.

1 Like

Ligger forslag her:

Men personlig så syntes jeg også at spekteret burde være større enn 10*C - 30 *C

2 Likes

Joda -det jeg prøvde å få frem er at enkelte termostater ikke støtter lavere temp enn 10 “native” -og da hjelper det ikke med appen :slight_smile:

Åja, slik at ja. Da vil vel uansett “sliden” til FH sprette opp igjen til 10 grader hvis man prøver å stille lavere.

Ingen nyheter rundt lavere temp enda? Panelovnen vår støtter kun temp ned til 9 grader, så den frostfrie boden har unødvendig høy temp om dagen… :grimacing:

Still inn lavere temp med - tegnet på sliden, et trykk pr halv grad.

Og da kommer du under 10 grader? Tror jeg ikke på…

Tja, når du trykker på - eller + tegnet ved glidebryterne i «Klima» endres temperatursettingen en halv grad, hvilken temperatur som blir satt ser du på «Tidslinjen» og ikke ved glidebryterne i «Klima».

Dette er fra hytta i Nord Finland hvor kjøkken, stue og baderom er satt til 6 grader og gang er satt til 9 grader (pga fryseskap). Varmekabler og varmeovner styres perfekt og holder varmen omkring 6 og 9 grader.

Mvh
Torstein

1 Like

Men setpunktet du har er 10 grader? Eller har du endret til lavere inne i Thinkplex? Eller har du funnet en støtte for lavere temp i selve appen uten at det vises? Hvis det stemmer at set-temp senkes ytterligere ved å trykke minustegnet er det god nyhet for min del. Må teste… Men jeg får ikke opp noe i tidslinjen…

Og er det et sted man faktisk da kan se hvilke set temp som er satt?

Jeg har brukt -tegnet i appen til å sette ned temperaturen til 6 grader og det fungerer helt fint. Det eneste stedet jeg ser temperaturer under 10 grader er på tidslinjen, men det hender jeg må gjøre flere forsøk før temperaturen settes ned og vises der.

1 Like

Litt eksperimentering for demo i dag, satte tempen opp og ned på kjøkkenet (appen viser alle rom som «Ukjent plassering» på tidslinjen etter siste oppdatering)

1 Like

Ser det fungerer hos meg også :slightly_smiling_face: Men usedvanlig tilfeldig om den faktisk justerer seg. Må gjøre mange forsøk. Uansett takk for tipset!

1 Like